דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך להיות "ישראל"

להפוך להיות "ישראל"

"ועשית חשן משפט מעשה חשב כמעשה אפד תעשנו זהב תכלת וארגמן ותולעת שני ושש משזר תעשה אתו.

והאבנים תהיין על שמת בני ישראל שתים עשרה על שמתם פתוחי חותם איש על שמו תהיין לשני עשר שבט." (תורה, ספר "שמות", פרשת "תצוה", פרק כ"ח, פסוקים ט"ו, כ"א).

שתים עשרה האבנים, הנציגות של כל הרצונות של הנשמה האחת הכללית, מגלמות את העבודה האמיתית, כי משה, אהרן ובני אהרן מבצעים את תפקיד הקשר בין הבורא ושאר העם דרך עשרות, מאות ואלפי מפקדים, ראשי שבטים, מנהיגים.

חשן מדבר על הדרך שבה הם צריכים ללכת, להיות מקושרים ביניהם. זה הכול רצונות אגואיסטיים שכבר פועלים. משה ואהרן מסמלים את הראש: החושב, המורה, המחליט. וכל שניים עשר השבטים זה החלק המבצע. כדי לספק קשר בין חלק הראש וחלק המבצע, לזה קיים החשן.

מצד אחד, שניים עשר השבטים מובעים בכל מיני אבנים, כל אחד מהשבטים לפי האופי שלו. לתיקון יש את האבן העצמית שלו, צורה עצמית משלו. מצד שני, הם כולם מקושרים ביניהם לאחד שלם יחיד, מסודרים ומהודקים בסדר מסוים לרפידה אחת ונמצאים על חזהו של אהרן.

אהרן, זה לא סתם כהן, אלא הכהן הגדול, מהמילה "קדוש", שזה מסמל, שיש לו רק רוח של השפעה ואהבה. והקשר שלו עם שניים עשר השבטים דרוש כדי שהם יתחברו אליו לגמרי ותחת הנהגתו ישיגו את אותו המצב. כי התורה מספרת על איך להגיע למצב שבו הכול הופך להיות לשלם הכללי שנקרא "ישראל", "ישר – אל".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תפתֵח שמות של בני ישראל על האבן
תפקיד האדם, להפוך להיות המוליך של האור
מגוון רצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest