דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מ"חיבור עממי" לגילוי הבורא

מ"חיבור עממי" לגילוי הבורא

עד הסתיו אני לא צופה שום זעזועים דרמטיים בעולם, אף על פי שבאופן כללי השנה הזאת מבשרת את היישום של הרע שהצטבר. האנושות צברה בתוכה המון "בועות", "רעלים" שחייבים להשתחרר.

התהליך הזה יתחיל בשנת 2014, אבל יש לנו עדיין זמן ואנחנו אמורים להשתמש בו ביעילות המרבית על מנת שנתארגן מהר יותר ונתכונן.

כולנו צריכים להתחיל לפעול בתחום החינוך האינטגרלי. לא מספיק רק ללמוד את חכמת הקבלה. עשינו את זה במשך חמש עשרה שנה, עד שהגיע הזמן של השיטה ההמונית שדורשת מאיתנו ישום.

עד עכשיו עוד לא מימשו את חכמת הקבלה בפועל. בדומה לכל האנושות וכל הדורות הקודמים, אנחנו רק עברנו את שלבי ההכנה. ועכשיו, משנת 2014 אנחנו מתחילים ליישם את תוכנית הבריאה על עצמנו. לשם כך אנחנו מארגנים קבוצות של אנשים כדי לממש ביניהם את הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

אנחנו קוראים לזה "השיטה האינטגרלית", על אף שעבורנו זוהי אותה חכמת הקבלה, אותן ההנחיות של בעל הסולם והרב"ש, רק בינתיים מעורבים בה במידה מועטת, בקרב השכבות הגבוהות וה"עבות" ביותר של הרצון לקבל.

גישה כזאת מאפשרת להגיע להרגשה נעימה יותר בגובה הנמוך של הרוחניות, שהוא מעין "חיבור עממי". קצת אגו, קצת טוב. זהו עדיין לא הבורא, אלא רק המעבר משלילי (-) לחיובי (+), ולא יותר מזה.

חכמת הקבלה מכסה את כל שאר השכבות. קודם כל אתה רוצה חיבור ומולו מתגלה היצר הרע. אחרי זה במידת היגיעה שלך ויכולתך להתחבר, אתה עולה ליצר הטוב. זה נקרא "חכמת הקבלה", "גילוי הבורא".

heb_o_rav_bs-maamar-le-sium-zohar_2013-12-23_lesson_pic6

באופן כזה השיטה האינטגרלית וחכמת הקבלה שונות בהיקפן. הראשונה מסיימת את השנייה, כביכול פותחת דלת להמונים ואחר כך נראה איך האנשים נכנסים בה.

זה גם יתרחש בהדרגה, באותה המידה שאנחנו נלמד איתם את מבנה מערכת ההנהגה וההשגחה, את העולם הרוחני, את הטבע הפנימי של האדם, את הרצונות והיצרים שלנו, וגם את שיטות העבודה עם כל זה, כגון "צמצום", "מסך", "אור חוזר".

בסך הכול אנחנו נלך בדרך הפסיכולוגיה ונעבור בהדרגה לשפת הקבלה, אך עדיין בהקשר לרצונות שלנו, לפעולות המשותפות, וכולי. האנשים ידעו כיצד אנחנו בונים את הקשר בינינו ואיך מגלים בו את הכוח שמחבר בינינו. לא משנה איך לקרוא לזה: "בורא", או "גורם האינטגרליות".

אני לא רואה שום בעיה במעבר ההדרגתי הזה לחכמת הקבלה. אנחנו רק צריכים להתחיל לפעול.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתי ישמעו אותנו?
כוח התיקון להמונים
ללמד את החוק העיקרי של המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest