דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשר הלבבות – קשר בין הבינה והמלכות

קשר הלבבות – קשר בין הבינה והמלכות

קבוצה - לב

שאלה: מה הכוונה במושׂג "קשר הלבבות" בין החברים בקבוצה?

תשובתי: ידוע מחכמת הקבלה שהשבירה התרחשה כדי שניתן יהיה לתקן את המלכות. כי אם המלכות אינה כוללת בתוכה את הרצונות להשפיע (הכלים של הבינה), אז לא ניתן לתקנה. בהתכללות ההדדית של המלכות והבינה, מתקנים בהדרגה את המלכות, חוץ מהיסוד שלה "לב האבן", אשר מקבל את תיקונו בסוף.

את מלכות אנחנו מתקנים בזכות התכללות תכונות ההשפעה של הבינה, לתכונות הקבלה של המלכות. בנשמות זה מתרחש בזכות התכללות הדדית של הנשמות זו בזו, עד לערבוב השלם של כולם עם כולם, ותיקון של האחדים בזכות האחרים (ישראל – אומות העולם, בכל אחד).

התיקונים שלנו יכולים להתגשם רק על ידי התכללות זה בזה. לתקן את עצמי, משמע לתקן את ההתכללות ההדדית עם כל החלקים האחרים של הנשמה הכללית. יסוד התיקון הוא רק בתיקון הקשר השבור שבינינו. מזה נובע כל התקנון של הקבוצה, החוקים, שלאכיפתם עלינו להשתוקק, כפי שמייעצים לנו המקובלים מתוך הבנתם את העולם העליון.

כל זה נובע מתיקון הכלים שצריכים להתכלל זה בזה, ואת זה משׂיגים על ידי המאמצים להתאחד, בכך שמושכים אור שמתקן את ההתכללות ההדדית. מחוקי הטבע של השבירה, התיקון, המצב המושלם – נובעים כל עצות המקובלים שמתוארים בספרים שלהם. הם מדברים על זה במילים: "תתאחדו, תערכו ישיבות חברים, תעלו את מצב רוחם של החברים", אך עלינו להבין שזה נובע מהנחיצות להתכלל זה בזה, כדי למשוך יחד את האור המקיף שיתקן את הקשר בינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כוח הבינה בינינו
הרוחניות מתחילה מהשבירה
אני, הוא ואנחנו יחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest