דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תשתוקק, והכול ייפתח!

תשתוקק, והכול ייפתח!

שאלה: האם האדם צריך ללמוד תורה במובן המילולי?

תשובתי: לא. מעניין, שכאשר אדם מגיע להשגה פנימית, הוא מתחיל לראות לפניו את מה שכתוב בתורה, על אף שיכול להיות שהוא אפילו לא קרא אותה.

התורה כולה מופיעה לפניו. הוא מבין שכאן צריך להיאמר איזה ביטוי ואם הוא יסתכל בספר הוא יראה דווקא אותו. בעולם שלנו אנשים קוראים תורה ולא מבינים על מה למעשה מדובר בה. ואילו אדם שמשיג רוחניות מגיע לזה מבפנים, מתוך עצמו.

כל זה התגלות של הבסיס הרוחני בתוכו, כי כל הרצונות, הכוונות, התכונות, כל האור, קיימים בנפח אחד יחיד. אנחנו גם עכשיו נמצאים בעולם אין סוף. אבל במידה שהאדם מגלה את עצמו, מתאים את עצמו לעולם אין סוף, הוא רואה נפחים, עומקים, גבהים, יותר ויותר גבוהים, הוא רואה אותו בכל ההתגלויות.

כל מה שמתואר על ידי המקובלים, התגלה על ידם. האדם אפילו מתחיל להבין למי מהמקובלים שייך איזה גילוי: את זה למשל כתב בעל הסולם, ואת זה כתב האר"י. הכול תלוי בנשמה שיש לאדם. למשל, הרמח"ל יכול היה לתאר בצורה מלאה את בית המקדש, מפני שזו הייתה השגתו. מכוח התכונה המיוחד של הנשמה, הוא פשוט גילה אותו בתוכו ותיאר אותו.

שאלה: לעיתים קרובות השׂכל שלנו מפריע לנו, כל הזמן מתנגד ואומר: "צריך לשנן, צריך להבין".

תשובתי: זה בכלל לא נכון. לא צריך להיות כאן שום שינון. כי אפילו מבלי לתפוס את כל המילים או הביטויים של התורה, ומבלי לגלות את הטקסט שלה מתוכו, האדם בכל מקרה משיג אותה אם הוא הולך בצורה נכונה. הוא מקבל את כל מה שהוא צריך.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קריאה = גילוי
מה הכוונה "ללמוד" תורה ו"לעסוק" בה?
אני מעתיק את התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest