דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איש ואישה: היכן השכינה ביניהם?

איש ואישה: היכן השכינה ביניהם?

שאלה: מה הקשר המשפחתי שעליו נאמר: "איש ואישה זכו, שכינה ביניהם"?

תשובתי: לרצות שכל קשר בינינו יתממש דרך הכוח העליון, ולראות בבעל/באישה שותף/ה שנתן לי הבורא. כמו ששאל אדם הראשון לאחר החטא: "אבל האם לא אתה הוא שנתת לי את האישה הזאת!". ביחסו של האדם אל אשתו נוכח הבורא, ואנחנו עוד נגלה זאת.

אם בעל ואישה קשורים הדדית, זהו אמצעי בעל עוצמה גדולה לגילוי הבורא. זה הוא מזל גדול, אם לאדם מתאפשר כזה שׂדה עבודה. וכדי ליישׂמו, לא נדרש הרבה זמן, מספיק כמה דקות ביום, ואת כל שאר הזמן תקדיש לעבודה בקבוצה ובלימוד.

כל קשר מתרחש ברמה אחרת, אך את כולם מאחד דבר אחד: גילוי הבורא בקשר. ובין החברים בקבוצה אנחנו גם כן רוצים שהבורא ימלוך, זוהי מטרת החיבור בקבוצה או במשפחה. אלו הן דרגות קשר שונות עם אותה השכינה, וכל מי שנמצא עבורי מהצד השני: האישה, הקבוצה, החברים, כל העולם – הם כולם למעשה חלקים של הנשמה האישית שלי.

כך גם כתוב על האישה, שהבורא לקח חלק מנשמתו של האדם ועשה אותה עזר כנגדו. כתוצאה מהשבירה, כל העולם נמצא כנגדי, כ"עזר כנגדי", גם זה חלק מהנשמה שלי. אני מרגיש כעת את כל זה כחיצוני ומופרד ממני, אך בזכות השכינה, נוכחות הבורא, כל זה מתאחד עבורי לאחד שלם. אם אני מושך את האור העליון, את הבורא, את הקו האמצעי – אז הוא יחבר את כל זה יחד.

אם נביט במקום שבו מושׂג החיבור העמוק והיסודי ביותר: בין בעל ואשתו, או בין חברים בקבוצה, או בכלל בכל האנושות והבריאה – אז החיבור הפנימי ביותר הוא בין הבעל ואשתו!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רק הבורא נותן את הנשמה
אהבה לפי החשבון העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest