דף הבית / המשבר ופתרונו / גלובליזציה

גלובליזציה

דעה (י.גְרָאנִין, PhD, מכון לפילוסופיה): לאורך העשורים האחרונים בעיית הגלובליזציה נשארת כאחת מהשנויות ביותר במחלוקת. היה נדמה, שהיווצרות של שווקים בינלאומיים, תנועה חופשית של הון, הגדלת הזרם של מהגרים ותיירים, היווצרותם של מכונים על- לאומיים, פיננסיים, כלכליים ופוליטיים, היו צריכים ללכד את העמים לאיזו שלמות גלובלית, לציביליזציה פלנטארית.

ניתן לבחון את הגלובליזציה כמגמה לאיחוד האנושות, ארגון של מרחב סוציאלי של חיים משותפים. אבל בינתיים הגלובליזציה לא הורסת, אלא משמרת את ההיררכיה הפלנטארית של כל מיני אומות ועמים. היתרונות הברורים שלה הופכים להפסדים. תהליך הגלובליזציה שצובר כוח, מעורר את הצמיחה של פעילותם, ובזה מזמין תגובה הגנתית של התנגדות.

תגובתי: הסיבה להתגלויות המקולקלות והמסולפות של הגלובליזציה היא בזה, שהיא מיושמת בצורה אגואיסטית, לא על ידי אנשים "גלובליים", אלא על ידי אותם האגואיסטים, שבשום אופן לא יכולים לראות איחוד נכון של האנושות ושל הדרך שעל ידה ניתן להגיע לאיחוד הזה. רק המקובלים, שמכירים את חוקי הטבע העליון ושמרגישים את העולם האינטגרלי, מומחים לחינוך אינטגרלי, מסוגלים להוביל בצורה נכונה את ההמונים לאינטגרציה אמיתית של האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
המודל החדש של הגלובליזציה
מה יחליף את הגלובליזציה?
הנשימה השלישית של הגלובליזציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest