דף הבית / המשבר ופתרונו / החיים כמתנה יקרת ערך

החיים כמתנה יקרת ערך

שאלה: אם קיים פיחות הדרגתי בערך של חיי האדם, למה אנחנו נגיע?

תשובתי: הערך של חיי האדם אינו קשור לכמות האנשים על פני כדור הארץ, אלא ביחס שלנו כלפי כל אדם. למרבה הצער, אנחנו לא מרגישים שום אובדן כאשר האדם נפטר. אפילו את החיים שלנו אנחנו מעריכים הרבה פחות מהנחוץ, כי לא מוצאים בהם משמעות. בעבר החיים והמוות היו דבר מכובד. היו מתאבלים על הנפטר. הרי לכל זה יש ערך בעיני האדם.

נכון להיום, כשיש לנו אפשרות לספק לכל אחד חיי בריאות ושפע יחסיים, חינוך טוב, להעמיד אותו על הרגליים, להפוך אותו לאדם מלא חיוּת שמכיר את החיים, נעלם לנו הרצון לחיים. אם היינו מדברים בכנות עם כל האנשים על פני כדור הארץ, הם היו אומרים שהם חיים בעל כורחם. ברור שמפחיד לחשוב שאפשר ללכת לישון ולא להתעורר, אבל אם היו מציעים להם לסיים את החיים כך ללא כאב, הם היו מסכימים. המון אנשים בעולם חושבים שחייהם חסרי משמעות, הם אינם רוצים לחוות ולהרגיש את מה שעכשיו הם מרגישים כחיים. זה מצביע על הערכה מחודשת של משמעות החיים.

נכון להיום אנשים שסובלים מדיכאון ולוקחים תרופות נגד הדיכאון, עוברים לסמים קלים שבהדרגה מקבלים מעמד חוקי, כדי שהאדם ישמור על מצב רוח טוב. כשהוא מרגיש "מסטול" הוא לא ייפול כמעמסה על כתפי החברה, והחברה לא תצטרך לדאוג למותו. ובעזרת הסמים אתה הורג אותו בצורה מאוד מתורבתת ויפה.

לאליטות זה הפתרון הפשוט, הזול והטוב ביותר. הם כבר ניצחו את ענקי תעשיית הטבק והסיגריות וההחלטה על חוקיות השימוש בסמים כבר התקבלה בדרגים הגבוהים.

הערה: אבל זה לא תיקון.

תשובתי: לשלטונות אין שום כלים ואמצעים כדי לתקן את האדם ובשביל מה לעשות זאת?! זאת לא המטרה שלהם, הם לא רואים את העתיד. הם יגיעו לצורך בתיקון רק אחרי שלא תהיה להם שום ברירה. פתרון נוסף עבורם יכול להיות מלחמה ש"תנקה" את כדור הארץ ותשאיר אחריה רק מיליארד תושבים וסביבה נקייה. ברור שעבורם זהו הפתרון האידיאלי וללא ספק הם היו מסכימים לזה, כי העיקר בשבילם זה לשלוט בעולם מסודר ונורמלי. אין טעם להיות בשלטון ולנהל את הטירוף הזה.

אבל הבעיה היא, שנכון להיום, כשמתגלה בעולם הקשר הגלובלי, אי אפשר לחזות מראש שום דבר וכל יום הם מוצאים את עצמם עם פחות ופחות שליטה. הם אינם מסוגלים להבין שבמציאות הטבע מנהל אותנו, שהוא השפעה ואהבה חלוטה. הטבע מגלה את הופכיותו כדי למשוך אותנו אליו, כדי לדחות אותנו מהטבע האגואיסטי שבו אנחנו שרויים היום. האנשים באליטות אינם מבינים את זה, כי הם אינם מבינים את סיבות למשבר הנוכחי.

מקבלי ההחלטות בעולם חושבים שהמשבר הנוכחי נגרם כתוצאה מייצור יתר ואינם מבינים שהוא נגרם כתוצאה מירידת הכוח העליון לעולם שלנו, התקרבותו אלינו. הכוח הזה הוא הטוב המוחלט ואהבה חלוטה, לכן, בתוך הרצונות האגואיסטיים שלנו הוא מתגלה ככוח הפוך מאיתנו. בסופו של דבר זה צריך לעורר בהם את הצורך בשינוי. אבל את ההבנה הזאת הם יכולים לקבל מהכוח העליון רק באמצעותנו, ובינתיים הם לא שומעים אותנו.

הכוח העליון שבהדרגה יורד לעולמנו, מאלץ אותנו לראות שיש הנהגה אחת, מטרה ודרך אחת והתקדמות מטרתית אחת בטבע. אבל רבים עדיין לא שואלים את עצמם "היכן המטרתיות הזאת? למה היא מובילה וכיצד? אבל נכון להיום כבר ברור שזהו כוח אחד, רעיון אחד שמגיע מלמעלה, אבל לא ברור עדיין התהליך עצמו ומה מטרתו.

לפי דעתי, זה יקרה בעתיד הקרוב. עלינו להשתדל להזדרז ולהסביר את הכול להמונים. זה יותר חשוב מלהראות להם מה אנחנו מסוגלים לתקן. לכן, עכשיו אנחנו עסוקים בעיקר בנושא הזה, כי העיקר הוא ההפצה!

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם אין שום דבר מיותר
העשיר, העני והמשבר העולמי
התקדמות שמובילה לנסיגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest