דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפקיד האדם, להפוך להיות המוליך של האור

תפקיד האדם, להפוך להיות המוליך של האור

"ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך ואת בניו אתו מתוך בני ישראל לכהנו לי אהרן נדב ואביהו אלעזר ואיתמר בני אהרן." (תורה, ספר "שמות", פרשת "תצוה", פרק כ"ח, פסוק א').

"אהרן אחיך ואת בניו", זה חלק מהרצונות העליונים של האדם שאותם הוא צריך להעלות ולעצב בתוכו בכזאת צורה, כדי שבעזרתם כל הזמן לחדש את המגעים בין כל שאר התכונות שלו ובין הבורא.

הבורא מדבר רק עם משה, שמהווה מוליך בינו לבין אהרן ובניו, ואלה בתורם משמשים מוליכים ממשה לכל השאר. הכול נעשה לפי היררכיה, מלמעלה למטה.

שאלה: באיזה מקרה האדם הופך להיות מוליך של האור?

תשובתי: האדם הופך להיות מוליך, כאשר מתגלה בו הנקודה האישית שלו שעוסקת רק בזה, שמתחברת עם העליון ועם התחתון. כלומר, אם באדם נמצאת נשמה היא מחולקת לשני חצאים, ובאמצע בין שני החצאים נמצאת הבחירה החופשית שלו.

הבחירה החופשית של האדם היא בזה, שכל מה שלמעלה מהנקודה הזאת עליו לתת למעלה, וכל מה שלמטה ממנה, לתת למטה. ורק בזה הוא עוסק, מבלי שרוצה משהו לעצמו. וזהו המבנה שנקרא "אדם".

כי הגוף הפיזי שלנו, זה לא אדם במובן הרוחני של המילה, אלא כמו שאמר פְרדְרִיק אֵנְגֵלְס, צורת קיום של חומר חלבוני.

בסופו של דבר, תפקידו של כל אדם בעולם הזה להפוך להיות המוליך של האור. כי רק באופן כזה הוא אוסף את כל העולם לאחד יחיד שלם, כאשר בכל אחד לא נשאר כלום חוץ מההחלטה להשתייך לקודם ולהבא. על ידי התחברות כזאת, כל בני האדם יוצרים מעצמם את המצב הבא של הטבע שנקרא "נשמה". ומה שממלא אותה, נקרא האור העליון או הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נקודה נסתרת בתוך אוסף הרצונות הגשמיים
פיתרון המשבר: גילוי האור
פנו דרך לאור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest