דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבקש עבור האחרים

לבקש עבור האחרים

שאלה: מה אני אמור להדגיש בחיים שלי כדבר העיקרי? למה אני צריך קודם כל לשים לב?

תשובה: תשומת ליבך קודם כל חייבת להיות מופנית כלפי דבר אחד – תפילת רבים. שיהיה לאנשים כל טוב בחיבור שלהם, מפני שהבורא הוא מיטיב ונהנה מזה.

שאלה: ומה עם הבעיות בכל שאר תחומי החיים שלי?

תשובה: כנראה שהתפילה שלך עוד לא שלמה. הבורא רוצה שתחדד ותלטש אותה ולכן "דוקר" אותך פה ושם ומכוון בצורה נכונה יותר למטרה. אם אינך רגיש מספיק ואתה עדיין "קשה עורף" ועקשן, אז צריכים להוסיף קצת "ליטושים" ותיקונים על מנת לכוון למגמה הנכונה. ככל שאתה מתקדם הלאה לקראת המטרה, כך התיקונים חייבים להיות מדויקים יותר. לכן בכל שלב ה"דקירות" תהיינה מורגשות יותר, כדי שיובילו אותך לכיוון הנכון.

שאלה: איך אני צריך לנצל אותן?

תשובה: צריכים לקבל אותן באהבה. הרי הן כמו הוראות של נווט שמוביל אותך במסלול. האם אפשר להסתדר בלעדיו? האם תוכל בעצמך להבין ולהרגיש איפה הפניה ההבאה שלך? אתה זקוק להרגשות הכואבות האלה, ללחצים, האכזבות, הדחיות…

וכל פעם בעזרתם אתה שואף אל המטרה דרך החברים, הקבוצה, העולם. אתה שומר על כיוון הבורא על מנת להביא לו את כל הכלי הזה. זהו הכלי שמסוגל לקבל כזה תיקון, שבזכותו הוא כולו יתמלא בתענוג של הבורא, רק כדי להביא לו נחת רוח. כל העולם ירצה להיפתח כדי שהבורא ימלא אותו בכל טוב, ואילו אנחנו נוכל להפוך את הכול להשפעה לבורא.

כיצד להתקדם לקראת השפעה כזאת? איך ללמוד את זה? – מעל כל הדברים הלא נעימים. אם אינך יכול לסרב למה שנעים לך עכשיו ולהוריד את רמת הנוחות ברצון לקבל, אז איך תוכל אחר כך לסרב לתענוג? איך תהפוך אותו להשפעה? זאת הסיבה שעלינו לעבור את שלבי ההתפתחות.

שאלה: זאת אומרת, הצרות באות על מנת שיהיה לי קל יותר לסרב להנאה?

תשובה: בכלל לא. אנחנו משתמשים בהן עבור משהו אחר. הן באות בתוך ההרגשה שלך, מתגלות באותם הרצונות שבהם אין הכרת החשיבות של הבורא. אם היית מודע בהם לחשיבות הבורא, אז לא היית סובל מהכאב. בכל הרגשה בלתי נעימה טמון חוסר חשיבות הבורא וכלום חוץ מזה. ברגע שאתה מרגיש שהוא חשוב, כל חוסר הנוחות נעלם. גם כן לאימא, מצבה האישי אינו חשוב כל עוד לילד שלה טוב. "על כל פשעים תכסה אהבה."

ובכן, אנחנו חייבים להתפלל עבור החברים וכל העולם. אך זה בלתי אפשרי פשוט לשבת ולהתפלל. כדי להגיע להכרחיות בתפילה אני חייב לעבוד בקבוצה. התפילה היא הסיכום של כל הפעולות שלי, של כל המאמצים. אני עוזר לחברים, לחברה, ויחד עם זה מבין שהעזרה היחידה שאני מסוגל לתת, זה לכוון את הזולת למטרה האחידה.

היגיעה הגשמית מיועדת בסופו של דבר לסדר את הקשר עם האנשים ולקרב אותם לשיטה שמקנה את הגישה הנכונה. התרומות כשלעצמן אינן משנות את העולם לטובה, וגם הממשלות הן חסרות אונים בזה. לפיכך, עלינו ללמוד את מערכת הבריאה ולהבין שישנה רק פעולה אחת שבאמת מועילה, והיא, לחבר את בני האדם ולהתפלל עבורם.

מתוך השיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 09.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אי אפשר להתפלל עבור עצמי
בסביבה של הטוב המוחלט
לבקש עבור האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest