דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר נפתחים השערים…

כאשר נפתחים השערים…

ספר הזוהר. הקדמת ספר הזוהר. מאמר "שתי נקודות", סעיף 120:

"…ולסוף כל השערים, עשה שער אחד, בכמה מנעולים. השער, הנקרא מלכות דמלכות, שהוא נקודת הסיום של כל השערים העליונים. והשער הזה האחרון, הוא השער הראשון לחכמה עילאה.

כלומר, שאי אפשר לזכות לחכמה העליונה, זולת אחר השגת השער הזה האחרון דווקא. כי להשגת חכמה עילאה הוא השער הראשון. ע"כ כתוב, ראשית חכמה יראת ה'. כי יראת ה' מכונה דווקא השער האחרון, שהוא הראשון לחכמת ה'."

שאלה: שערים, אחד אחרי השני, הם כאילו מיועדים כדי להיכנס בהם. אבל הם כאילו חוסמים את הכניסה. יוצא, שכדי להיכנס שמים חסימה?

תשובתי: ודאי. נכנסים, זה נקרא שמוצאים את עצמם במצב מסוים. איך עוברים ממצב למצב? על ידי זה שפותחים עוד חלק מהרצון לקבל, מתקנים אותו בכוונה על מנת להשפיע, וכך עוברים את השערים.

לכן כל שער ושער, זה הגברת הרצון ותיקון שלו. שערים, מנעולים ופתחים, כל זה מיועד כדי שאדם יעלה ממדרגה למדרגה. אבל ללא שערים, לא היו לנו שינויי מצבים. שער, זה לא סתם כניסה שסגרו, סתמו אותה. אתה לא תרגיש שום דבר אם אתה לא עובר בשער, אם אתה לא רוכש עביות ותיקון שלו, ותגיע להתאמה לאותו המצב, שנקרא "שער".

ואחרי שער, אין שום דבר ברוחניות, יש את השער הבא. כל צעד, זה השער הבא. אין שער שנפתח לרווחה, ומאחוריו יש עיר גדולה, אחר כך השער הבא, ואחריו שדה, ואחר כך עוד שער וכן הלאה. יש רק שערים שבאים זה אחר זה.

שאלה: אז לאן הם מובילים אם אין אחריהם כלום?

תשובתי: בתוך שער יש הכול, גם הרגשה וגם השגה. הכול מתחיל ונגמר בשער. בשביל מה אתה צריך עוד משהו חוץ משערים, אם אתה הולך לקראת הזדהות עם הבורא? מה עוד חסר לך חוץ משערים? הרי כל שער מכוון אותך למה שאתה צריך להיות. בעצם, כל הוי"ה היא כל פעם שער, עשר ספירות. ואחר כך עוד עשר ספירות ועוד עשר וכולי.

לפעמים אנחנו אומרים, שרק כניסה נקראת "שער" ואחר כך זה התפתחות ממנו, אבל ההתפתחות הזאת ממנו גם כן שייכת לשערים.

שאלה: כשמגיעים לשער, מה מרגישים?

תשובתי: מרגישים דרך סתומה.

שאלה: ואיך פותחים את השער?

תשובתי: את השער פותחים על ידי זה שקודם כל מסכימים עם הסתימה הזאת, עם זה שהדרך נסתמת, ומקבלים על עצמם הסכמה, ביטול, יראת ה' וכן הלאה כל הדרגות הבאות, עד שהופכים את השער הזה לכניסה, אחרת הוא לא יתהפך ויהפוך לכניסה. השער עצמו צריך להיפתח, וכשאתה עובר דרך השער הזה, זה אומר, שאתה מקבל את כל העביות בצורה נכונה, ובתוך העביות החדשה הזאת אתה רואה עולם חדש.

שאלה: מה פירוש מסכימים שהדרך נסתרת?

תשובתי: להסכים, שכל זה הוא לטובתנו. זה גם כן תהליך להסכים ולהודות על זה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שער ה- 50, האחרון
מפגש מתחת לשער ה – 49
"פתחי לי, פתח כחודו של מחט"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest