דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבוא לחכמת הקבלה

מבוא לחכמת הקבלה

שאלה: האם לאנשים שרוצים ללמוד את השיטה האינטגרלית צריך להיות קשר עם מקובלים, עם חכמת הקבלה?

תשובתי: החינוך האינטגרלי מהווה בסך הכול מבוא לחכמת הקבלה, כמו חשבון ביחס למתמטיקה. הוא הכרחי כדי להסביר למתחילים על מה מדובר בשיטה שלנו, איזה מקום היא תופסת בעולמנו, אילו שאלות יכולות להיפתר כאן, וכולי. אלה הם לימודים רציניים!

אנשים בעצמם אינם יכולים לעשות שום דבר. הם אינם יכולים באופן עצמאי לכוון את עצמם כך, שביניהם יופיע הקשר האינטגרלי שיעלה אותם מעל לאגו. צריך ללמד אותם את זה. והקשר הזה יופיע על ידי המשכת הכוח העליון.

לכן לאורך זמן ממושך אנשים יזדקקו למנהיג שנמצא בדרגה מעליהם. כך לפי ההיררכיה זה יתפשט. אין מוצא אחר! בכל מקרה הטבע יחייב אותם לעסוק בזה.

מה גם, שאת השיטה האינטגרלית אפשר להשריש בחופשיות בכל שכבות החברה: לעקרות בית, לילדים בבתי הספר, במפעלים, לפנסיונרים, לכל מי שרק אפשר.

נקווה שבזה אנחנו נוכל לפתור את הבעיה של האנושות, עד כמה שזה לא ייראה פרדוקסלי, שקבוצה קטנה כזאת פותרת את הבעיה הגלובלית הגדולה.

אבל האנושות תמיד עברה כאלה נקודות פיצול תחת הנהגת אישיות אחת או קבוצה קטנה: בימי קדם, בתקופת הרנסנס, וכולי.

בדרך כלל סיבוב חד נעשה כאשר הבשיל המצב הנכון, התבררו כל הצרכים, הבעיות, וכבר אי אפשר יותר להתקיים כמקודם. ואז פתאום מופיע הפתרון האחד והיחיד, אשר ככלל, מגיע מקבוצה קטנה של אנשים או אפילו מאדם אחד. לכן אני מקווה שהכול יעבור בצורה חלקה.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 27.9.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל מה שאפשרי
מוכן לשימוש
שלחיים תהיה משמעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest