דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראשונה מימי אברהם

לראשונה מימי אברהם

הנברא עובר ג' מצבים.

מצב הא', זה אין סוף, ששם אנחנו נמצאים בשלמות שבאה אלינו מלמעלה, ממחשבת הבריאה, שזה להיטיב לנבראיו שמתגלה מייד, כי הבורא אינו זקוק לשום פעולות כדי להיטיב לנבראיו. והנבראים עצמם קיימים רק בפוטנציאל, שעוד עתידים להתגלות.

מצב ב', זה שישנה ירידה ממצב השלמות שישנו באין סוף דרך חמישה עולמות עד העולם שלנו. בדרך הזאת אנחנו עוברים שבירה והתחלקות לשתי מערכות: טומאה וקדושה. ישנה יציאה של "פרצוף" מיוחד שנקרא "אדם הראשון", ואחר כך הוא נשבר, שזה נקרא "חטא עץ הדעת". הנשמות מתחלקות להרבה מאוד חלקים, וכל הרע מתפתח עד דרגת העולם הזה, שהיא הדרגה הנמוכה ביותר.

כאן, במסגרת העולם הזה, ההתפתחות שלנו נקראת "אבולוציה", ובמהלכה אנחנו מגיעים לנקודה התחתונה ביותר, שזו היא גם נקודת ההיפוך, שבנקודה הזאת נעשה שינוי של המגמה. בנקודת ההיפוך הזאת הנברא מתחיל לעלות, כלומר להבין, להכיר: "מי אני, מה אני, לשם מה אני, מה הטעם בחיי?". במיוחד, השאלה הזאת מתעוררת בדור שלנו. בתת ההכרה השאלה הזאת מאוד מכבידה עלינו, ומביאה ייאוש, חוסר אונים והמון הבעיות.

מכאן והלאה האנושות כבר צריכה להתחיל להתפתח בכיוון החדש, צריכה להבין ולראות במה בדיוק היא צריכה לתקן את עצמה ועד כמה התיקון הזה הוא בלתי נמנע והיא חייבת לעשות אותו.

וכאן אנחנו גם כן מגיעים לחלוקת האנושות לשני סוגים.

סוג אחד מקבל התעוררות מלמעלה, שזו ה"נקודה שבלב", רצון מיוחד שמושך אותו להכרת האלוקות. זה מושך אותו אפילו ללא שום צרות ובעיות, אלא רק מתוך חוסר בהכרת האלוקות, זה כבר מה שמושך אותו מעלה. אנשים כאלה מגיעים לחכמת הקבלה.

וסוג שני של האנושות, זה בני אדם שאינם משתוקקים לגלות את סיבת החיים, את מטרת החיים, מה הטעם בחיים. הם אינם שואלים בשביל מה הם קיימים, אלא מסתפקים בלמלא את שבעים שנות חייהם שהוקצו להם, ומשתדלים לקבל – כמה שיותר להרוויח בכמה שפחות להשקיע.

וכך שני סוגי הקבוצות האלו התקדמו קדימה לאורך ההיסטוריה, עד שבימינו קבוצה אחת מתחילה לקבל כוחות ולקום בעוצמתה. היא מקבלת בתוכה את ספר הזוהר ומסוגלת ממש להגיע לתיקון בפועל במימדים גדולים שלא היו עד היום אלא רק בימי אברהם.

רק ב"כתר" וב"מלכות" של כל התהליך הזה, כלומר בבחינה הגבוהה ביותר ובבחינה הנמוכה ביותר יכולים לקרות דברים כאלה.

ובזה אנחנו ניגשים למימוש של המצב השלישי. המצב השני בעצמו מביא למצב השלישי. המצב השלישי זו המטרה, גמר התיקון, כאשר שם אנחנו שוב נכללים בבורא, באיחוד בינינו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 07.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בשדה כוח אחד
בתחילת תקופת המעבר
בתדר אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest