טבעת של כלה

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף י"א:

"כי קבלה ע"מ להשפיע, נחשבת לצורת השפעה טהורה. כמ"ש במסכת קדושין, דף ז', שבאדם חשוב, נתנה היא, ואמר הוא, הרי זו מקודשת, כי קבלתו שהיא ע"מ להנות לנותנת לו, נחשבת להשפעה ונתינה גמורה אליה.

ואז קונה דבקות גמורה, בו ית'. כי דבקות הרוחני, אינה אלא השואת הצורה."

שאלה: תחילה, אישה צריכה להכיר בחשיבותו של הגבר ולהנות מזה. רק אז היא מקודשת לו.

תשובתי: אותו הדבר בדיוק קורה בינינו לבין הבורא. אנחנו צריכים להתחבר בינינו, שזה נקרא, "מאהבת הבריות לאהבת ה'".

אנחנו בונים בינינו את הכוח המשותף, את הכלי הרוחני המשותף, שנקרא כלפי הבורא "אישה" או "שכינה". הבורא בשבילנו הוא כ"חתן", ואנחנו רוצים לתת לו את כל התענוגים, את כל האפשרויות, את כל החיים שלנו, שזה נקרא, כל הכוונות בעל מנת להשפיע. ואז במידה כזאת שאנחנו עושים את זה, אז במידה הזאת נקרא שהוא "קונה" אותנו, כלומר מקבל וממלא אותנו.

אבל קודם צריכה להיות איתערותא דלתתא, התעלות שלנו אליו. ה"כלה" צריכה לסובב את ה"חתן", לעורר אותו לחיבור אליה. לכן, אנחנו צריכים קודם להצטייד בכוונה על מנת להשפיע. אם הכוונה על מנת להשפיע תהיה טובה וגדולה, אם אנחנו באמת נרצה לתת לו הכול, אז במידה הזאת אנחנו נחייב אותו לפעולה, כי יש לו רצון להיטיב הכללי.

אז הבורא יפנה לקבוצה, אלינו, וירצה להתחבר, ירצה להיות בדבקות וב"זיווג" רוחני איתנו.

כל זה מתגלה ביחסים ההדדיים של אלה שמשתוקקים "ישר – אל" (ישראל), עם הכוח העליון. כל מסכת קדושין, אירוסין, מורה על הקשר בין הבורא לנבראים. ולכלה אין מה לתת, חוץ מהשירות שלה כלפי החתן. זה כל מה שהיא מסוגלת.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 01.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
טבעת הקסם
הכלה שממתינה לחתונה
שקר החן והבל היופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest