דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלגלי שיניים המשומנים באור

גלגלי שיניים המשומנים באור

השפעת הקבוצה צריכה להיות כזאת חזקה, עד ש"אינו מניח לי לישון". כלומר אני אף פעם לא אוכל לשכוח על חשיבות החיבור, אלא ארגיש שהמחשבה הזאת התיישבה אצלי בראש ובלב בצורה קבועה.

אפשר בהחלט להשיג את זה, אף אחד אינו יכול להתלונן שזה לא מצליח לו. אם הוא חושב כך, אז זה פשוט שקר עצמי. לשם כך נדרשים רק עבודה וזמן.

אם האדם העמיד את עצמו תחת השפעת הקבוצה ונמצא תחת הריפוי שלה, אז הוא לא יכול להתנתק, אלא הוא כאילו נמשך על ידי מגנט או איזה שהם גלים שמחזיקים אותו בשדה שלה. הוא הופך להיות קשור לסביבה שאותה הוא בחר בשלב כלשהו בעצמו. אבל לאחר שהבחירה נעשתה, הוא נכנס תחת השפעת הסביבה, החברים, מעריך את אותם הערכים וחושב בצורה זהה עם כולם.

כי אם הקבוצה חשובה לו, אז הוא מקבל את כל הדעות שלה, אפילו את אלה שלא העריך, לא אהב ולא חשב קודם לכן שהן טובות ויפות. אנחנו רואים מהחיים שלנו, שאם אנחנו אוהבים ומעריכים מישהו, אז מתחילים לקבל ולהעתיק ממנו את צורות ההתנהגות שלו, מפני שמעריכים אותו כגבוה מאיתנו ותלויים בו.

לכן האגו לא מהווה הפרעה עבורנו. ואם לא הצלחנו, אז הסיבה לכך היא, שלא השקענו מספיק כוחות בחיזוק החברה, לא השתמשנו בקנאה. גם המורה לומד מהתלמידים שלו, כמו שנאמר: "הרבה למדתי מרבותיי, עוד יותר מחבריי, ועוד יותר מתלמידיי". לכן אתם יכולים ללמוד מכל מי שאתם מלמדים אותו.

ברגע שאנחנו מרגישים איזו התנגדות פנימית, צריך לקבל את זה כ"קו שמאל" שכנגדו יתעורר "קו ימין" – החברה תעמוד מול ההפרעה הזאת. ואז אנחנו נראה שזו לא הפרעה, אלא הזדמנות לחבר שני קווים ולבנות ביניהם "קו אמצעי" כדי להתקדם עוד יותר לתיאור של הבורא.

אנחנו משתדלים לחבר חלקים שבורים של הנשמות, כאילו שמחברים גלגלי שיניים. אבל אנחנו לא רוצים שהם ילחצו זה על זה ויחייבו להסתובב, כפי שזה קורה בחברה רגילה. אנחנו רוצים שהם יתחילו להסתובב בצורה מסונכרנת, תוך עזרה זה לזה, כך שלא ייווצר שום לחץ של אף אחד על השני. כולם צריכים להסתובב בהסכמה ובהרמוניה מלאה. כלומר כל אחד מרגיש את עצמו חופשי לגמרי, ללא שום לחץ, מפני שהאור מסובב ומניע את כולם יחד.

כאשר מתגלה הבורא, אז לא נשאר שום לחץ של אחד על השני בשום כיוון, אלא כולם מונעים על ידי האור. כמו שכתוב: "יבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם".

בזה שהאדם מגלה בתוכו את היצר הרע, הוא יכול לבדוק האם הוא יכול היה לעבור מייד לתיקון הנכון. אם הוא מייד מקבל את הגילוי הזה של האגו כעזרה, כדבר טוב ומועיל: "עזר כנגדו", אז הוא מייד יכול לעבוד עם זה ולבנות "קו אמצעי". ו"קו אמצעי", זה כבר גילוי הבורא, ואז העבודה הופכת להיות כל כך קלה לאדם, ללא שום חיכוך, שהוא מרגיש את עצמו פשוט כפורח באוויר.

אבל אי אפשר להישאר במצב כזה, מפני שכל הזמן באות תנודות – ימינה ושמאלה, והאדם מאזן ביניהם ב"קו האמצעי", שנקרא קו של התאמה, של השתוות הצורה.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 01.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בכניסה למנהרה
רוצה להמשיך!
מאיפה לקחת כוח לפעולה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest