מדרגות הערבות

כל מה שאנחנו צריכים, זה לקיים את תנאי הערבות. מאותו הרגע ובמידה שאנחנו מקיימים את הערבות, אנחנו מתקרבים למטרה. כל 125 המדרגות של הסולם הרוחני, מעולם העשיה ועד עולם אין סוף, זה דרגות של הערבות שאנחנו נעשים יותר ויותר קשורים וערבים זה לזה.

הכניסה לשלב הראשון, למדרגה הרוחנית הראשונה, תלויה כולה בהשגת הערבות ההדדית, כמו במעמד הר סיני. מתן תורה בא מלמעלה, והערבות צריכה לבוא מלמטה, מאיתנו. ואז "איתערותא דלעילא" ו"איתערותא דלתתא" נפגשים יחד, הבורא והנברא מתחילים להתקרב. הבורא מתקרב לנבראים והנבראים מתקרבים לבורא, עד שמגיעים לדבקות ונעשים כאחד שלם, שזה נקרא מצב של גמר התיקון.

לכן, המשימה שלנו היא להשיג ערבות. אם אנחנו רוצים שהמאור המחזיר למוטב ישפיע עלינו, כלומר התורה, אז אנחנו חייבים לדעת שהמאור יתגלה רק במידת הערבות ההדדית בינינו.

עד שאנחנו לא נתחיל ליצור לחץ פנימי כדי להתכלל זה בזה, להתחבר, להיות ערבים, אז המאור לא משפיע עלינו ולא מתקן אותנו. המאור מתקן רק את הרצון שלנו להתחבר ולהשיג ערבות הדדית במידה שאנחנו לוחצים בכיוון הזה.

לכן כל מה שאנחנו צריכים זה להשתדל ללחוץ. דווקא זה נקרא תפילה, השתוקקות, דרישה, בקשה לחיבור מיוחד, שנקראת "ערבות". ככל שאנחנו נמשכים זה לזה כך אנחנו מרגישים יותר את חוסר היכולת שלנו להשיג איחוד.

המאור פועל עלינו בצורת האחוריים: הוא נותן לנו רצון התחלתי, הזדמנות, שזה נקרא שהבורא "שׂם ידו של האדם על גורל הטוב ואומר קח לך". הוא נותן לנו אמצעים – מורה, ספרים, ומושך אותנו לחיבור.

אבל בו זמנית, הוא דוחה אותנו זה מזה, כלומר הוא יוצר בינינו איזה מתח. מצד אחד אנחנו שומעים על הצורך להתחבר, אף שבפנים זה לא נעים לאף אחד וכל אחד נאלץ לשחק. ואם הקבוצה מתחילה יותר ויותר לעכל את העיקרון הזה, בכך שמבינה שהמצב הזה הוא הכרחי, אז היא מתקדמת.

זה לא מתרחש מהר, זה דורש זמן, לפעמים עוברות שנים עד שאנחנו מקבלים את התנאי הזה ברצינות. כי זה התנאי הכי קשה מפני שהוא נגד הטבע שלנו. לכן אם אנחנו מתחילים להתעגל לעיגול סביב המושג "ערבות", זה סימן שאנחנו כבר תפסנו את קצה החוט, את הנקודה הסופית של הקרן שנמשכה מעולם אין סוף ושנוגעת בעולם שלנו.

אנחנו כבר מתחילים להבין את הרעיון הזה, שרק בחיבור בינינו, בתנאי של ערבות הדדית, אנחנו נגיע לכלי הרוחני שבו אנחנו נגלה את העולם העליון, את הנצחיות, את הבורא. כל זה מתגלה לנו כאן ועכשיו, בחיים האלה.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 31.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות היא מדד של הרמה הרוחנית
תנאי הערבות
תכירו את הערבות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest