תכירו את הערבות!

השלב הראשון של בניית הערבות, זה היכרות עם המושג הזה. תכירו את הערבות. לא צריך להתפזר לרוחב, אלא פשוט לתת לאדם מנה התחלתית ראשונה כדי שהוא יבין מה זאת "ערבות". ואחר כך במשך הזמן, המושג הזה יתחיל להוסיף דבר מתוך דבר, להתרחב. לערבות אין מידה, היא מסתיימת באין סוף.

בשיעור הראשון שנקרא: "תכירו את הערבות", האדם צריך להכיר, ש"ערבות", זה הקשר בין הכלים השבורים, שבמידת הקשר הזה ביניהם הם מתחילים להרגיש את הרוחניות, את הבורא. מידת הקשר הזה שנקרא ערבות, חיבור, איחוד ביניהם, הוא קובע את המצב של הקבוצה. ככל שאנחנו יותר קשורים בערבות, כך המדרגה הרוחנית שלנו גבוהה יותר: מ – 1 עד 125. מידת הערבות נקראת "קשיות המסך", כלומר היכולת שלו להתמודד נגד הדחייה ההדדית.

אפשר לומר, שהשלב הראשון הסתיים בהצלחה, והאדם הבין מה מסמלת ה"ערבות", אם הוא מפסיק להרגיש את עצמו אלא מרגיש את הקבוצה. מושג ה"קבוצה" הופך עבורו לעיקר ולשולט במקום ההרגשה העצמית. פתאום נעלמת אצלו הרגשת ה"אני" שלו ואת המקום הזה תופס המושג "קבוצה". זה לא דורש ממנו שום מאמצים, פשוט הרגש הזה הופך להיות חזק מהכול ושולט בו.

אדם שמגיע לכנס הערבה צריך לקבל לפחות איזו הרגשה זמנית קצרה, להרגיש את הטעם שלו. לכן אנחנו התחלנו מהיום את ההכנה שתימשך במשך כל החודש הקרוב. צריך להביא כל חבר, כלומר כל מי שמוכן לפחות במידה כלשהי להצטרף ולהתחבר אלינו, דרך כל ההכנה הנדרשת לכנס.

אם אדם יבוא לכנס לא מוכן, אז הוא יהיה שם כתינוק שהגדולים מחזיקים אותו על הידיים. הוא לא יוכל להיות ממש "חבר", אבל אם הוא יבטל את עצמו, אז הוא גם כן יחווה את ההרגשה הכללית, רק בעוצמה הרבה יותר חלשה. הכול תלוי במידת ההכנה של האדם שמאפשרת לו להתחבר ולהצטרף לאחרים בצורה מעשית יותר ולהשתתף באופן פעיל יותר.

צריך לבוא לכנס במטרה להכיר את הטעם של הערבות ולא לחפש שום דבר שלילי, אלא רק להשתוקק לכיוון החיובי. כמו כלב שכל הזמן מרחרח איפה יש משהו טעים, כך גם אני מחפש איפה יש "אור מקיף" חזק יותר, ומסתובב לצד שממנו הוא פועל ומשפיע עליי טוב יותר, בכל המחשבות, הרצונות והתנועות שלי. אני כל הזמן מכוון על האור עם כל החושים שלי.

אני לא רוצה לראות ולהיות בשלילה, לא רוצה להיות בביקורת, לחטט בכזה דבר, שמזה תהיה לי דחייה. כי נאמר: "אל תשים מכשול לפני עיוור", ואני הוא העיוור הזה, בפנים, בתוכי. לכן אני מחפש רק חיוביות: רוצה להכיר את הערבות.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 30.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מאיפה לקחת כוח לפעולה רוחנית
ערבות של שווים
מעגלי האור המתפשטים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest