לרמת חיים טבעית

שאלה: אנחנו צריכים לבנות חברה שתהיה יותר קרובה לטבע. אז מה במקרה כזה יהיה עם הקִדמה הטכנולוגית? האם תתרחש איזו הפשטה של החיים?

תשובתי: מדוע המכאניקה מעניינת אותך, אם הכול יעבור לרמה איכותית חדשה. נניח, שלא תהיה קִדמה טכנולוגית. אז מה? בשביל מה צריך אותה? הרי מספיק לנו שינוי מסוים של העוצמה הטכנולוגית שלנו, כדי לספק לעצמנו צורת חיים רציונלית.

תתארי לעצמך, שאצלך בבית גר כלבלב ואת חושבת על מה שצריך בשבילו. את מתייעצת עם מומחה והוא אומר שצריך להאכיל אותו במשהו ספציפי, והוא צריך לישון במקום מסוים. אל תחשבי אפילו לתת לו מזון אחר או להשכיב אותו לישון במקום אחר. את ודאי רוצה להכין עבורו מקום עם כריות פוך רכות ולקנות לו עוגיות.

אבל הגוף אינו זקוק לזה, זה מזיק, דרושה רציונליות. לכן אם אנחנו מדברים על כך שצריכים לספק את הגוף שלנו, לספק את כל צרכיהם של האנשים בעולם, אז אנחנו צריכים להפסיק לזרוק עודפי מזון ואנחנו נאכיל את כל כדור הארץ. הבעיה היא לא בזה שאין מזון, אלא בזה, שאנחנו לא רוצים לחלק אותו בין כולם. אותו הדבר גם בכל יתר הדברים.

ודאי, שאנחנו נמשיך גם הלאה לפתח את הטכנולוגיה, אבל כדי להתכלל בה פחות. היום צריך רק לחבר מכונות אוטומטיות וכל האנושות בכלל לא תעבוד.

יישאר רק צורך במומחים שיעקבו אחרי עבודת המכשירים וישכללו אותם מדי פעם, יגדילו את יעילות פעולתם.

החיים יסתדרו עד לרמתם הטבעית. התעשייה, הטכנולוגיה, המסחר וכל השאר יהיו בכזאת רמה, כדי לספק לכל אדם את ההכרחיות הדרושה לקיומו הבהמי. בהתאם לזה הכלכלה, הפיננסים וכל השאר יעברו בהדרגה לפסים האלה.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חזרה אל הטבע
למנוע את הנסיגה של האנושות
הכלכלה של החברה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest