דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לחדור אל ספר הזוהר

כיצד לחדור אל ספר הזוהר

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

זוהר: פרשת ויחי, סעיף שע"ו: בכל מקום שצריכים לברך הברכות, צריך הקב"ה, המלכות, להתברך תחילה. ואם הקב"ה אינו מתברך תחילה, הברכות אינם מתקיימות.

בספרים הקדושים אנחנו קוראים על מצבים רוחניים, אשר אותם אנחנו נהיה חייבים לעבור בעתיד. עדיין איננו מרגישים את הטקסט שנכתב על ידי המקובלים בצורה כזאת. אך לא ניתן לתאר רוחניות בצורה אחרת, אלא רק אם לוקחים מילים מהעולם הגשמי. הרי ברוחניות אין מילים, אז כיצד לספר עליה? כיצד להסביר תופעות שאינן קיימות בעולמנו?

צריך לקחת מהעולם שלנו משהו דומה, ובמילים האלה לתאר את הרוחניות. אך בכל מקרה, אדם שאינו נמצא ברוחניות אינו יודע על מה מדובר "שָם", ופשוט קורא. אך, אם אנחנו קוראים על הרוחניות, אפילו מבלי להרגיש אותה, אך בהשתוקקות להידבק לאלה שגילו את הרוחניות וכתבו על כך בספריהם, רבי שמעון ותלמידיו, מחברי ספר הזוהר, בעל הסולם, אשר הוסיף לזוהר את הפירוש שלו, אם אנחנו רוצים להתחבר איתם כדי שכוחם והשׂגתם ישפיעו עלינו, אז אנחנו מתפתחים באותה הטבעיות, כמו ילד קטן שרוצה להיות ליד מבוגר, ללמוד ממנו, להפיק ממנו את כל מה שרק אפשר, וכך גדל.

לכן בזמן קריאת הזוהר עלינו להיות כמה שיותר קרובים למחברים שלו. וברוחניות, קרוב נקרא מי שנמצא באותה התכונה, בניגוד למדידה של קרוב או רחוק לפי המרחק. ברוחניות, אני נחשב לקרוב למישהו, אם אני שורֵה בתכונה שלו, דומה לו. התכונה של מחברי הזוהר היא השפעה, ושלנו – קבלה. אז כיצד עלינו להפוך להיות קרובים אליהם? – אם אני מתאר לעצמי שאני נמצא יחד עם החברים, מבטל את עצמי כלפיהם, משׂיג מצב שכולנו יחד, ברצון אחד להתחבר, משתדלים להידבק למחברי ספר הזוהר, אז אנחנו כבר מתקרבים לאותו מצב של איחוד שמשפיע ופועל עלינו.

המצב עצמו, שבו אנחנו יותר מחוברים זה עם זה, כלומר מתחברים יותר עם ההשפעה, עם בעלי תכונת ההשפעה, מחברי הזוהר, עם הטקסט שאותו הם כותבים, משפיע ופועל עלינו. ולמרות שאיננו מבינים על מה הם מספרים לנו, אך כמו תינוקות, רוצים לקבל ממבוגרים, מאחר והם מבוגרים, אז כל הכוח וההשׂגה שלהם שהם השקיעו בספרים האלה, כשהכינו אותם עבורנו, משפיעים עלינו, ואנחנו מתחילים להשתנות בדומה לתינוק. זוהי העבודה שלנו, באותם התנאים הטבעיים, באותם שלבי ההתפתחות שגם בעולם שלנו. כך אנחנו מתקדמים.

לכן, כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, אסור לנו לשכוח כיצד להתחבר עם המחברים שלו, אז תתגלה לנו המשמעות הפנימית של הטקסט, אנחנו נכנס לתוך ספר הזוהר ונהפוך לשותפים שלו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest