דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הגיע הזמן לבנות אינקובטור

הגיע הזמן לבנות אינקובטור

שאלה: מה לעשות, אם אני לא בנוי לעבודה כזאת? אני כבר עוסק בה זמן רב, וכל פעם מופיע אצלי הרצון לברוח ממנה.

תשובתי: אתה בינתיים לא עוסק בשום דבר. נדמה לך, שאתה כביכול עוסק בעבודה פנימית ומתקדם, אבל כל ההתקדמות מוערכת כלפי החיבור עם הקבוצה.

עכשיו בוא נראה האם אתה נמצא תחת השפעת הסביבה כזאת, שאתה בעצמך קבעת את זה, ולא סתם תחת השפעה אוטומטית שהם משפיעים עליך?

כאשר אתה בא לקבוצה היא משפיעה עליך באופן טבעי, בין אם אתה רוצה בזה ובין אם לא. אתה כמו ילד קטן שעדיין אפילו לא הגיע לחינוך. רק נולדת לאוויר העולם מתוך אימא ומטפלים בך כמו בתינוק: חיתולים, חלב. אתה גדל ומתקדם באופן לא הכרתי, בכך שנמצא לגמרי בידיים של העליון.

אבל אחר כך כבר דורשים ממך להתחיל להשתתף ולתקשר עם הסביבה שלך: לפחות לחייך לאימא, להימשך אליה, ללמוד משהו. כלומר, אתה צריך להשתתף ולתקשר עם הסביבה. האם יש לך השתתפות כזאת עם הסביבה לפחות כמו לתינוק? אתה מחייך אליה? זורק ידיים ורגליים, כאשר הקבוצה מתקרבת אליך, כמו אימא?

החברה שלנו צריכה להיות כמו אימא דואגת או כמו אינקובטור (חממה), שבו האדם יכול להבשיל מהר מאוד ו"בדרך אחישנה" להגיע לגמר התיקון. אין שום אפשרות אחרת.

שאלה: אבל מה יכול להחזיק אותי בקבוצה? ואם יזרקו אותי החוצה?

תשובתי: אנחנו לא זורקים אף אחד מהקבוצה, אפילו אם הביצה שלך אינה בוקעת, אלא שוכבת בפינה של האינקובטור כל החיים שלה. רק אם היא כבר מסריחה ומתחילה לקלקל ולהרעיל את החברה שלנו, אז נצטרך לזרוק אותך. אבל כל עוד אתה מתנהג בצורה פאסיבית, זה לא כל כך נורא. אפילו שאתה נמצא כמשקל עודף, אבל אנחנו מוכנים לסחוב אותך על הגב שלנו. רק אדם שרוצה להזיק, אז כבר אין לו מקום בקרבנו, ולכל האחרים יש.

אנשים עוזבים מפני שלא שומעים מה שאומרים להם, שהמימוש הרוחני אפשרי רק דרך החיבור. החיבור הזה צריך להיות בצורה של אינקובטור שמחמם אותנו. במקום הבורא, הטוב והמטיב, הקבוצה צריכה לתת טוב ומטיב לאדם. ולכן האדם אינו יכול להתקדם ללא הסביבה, ללא הקבוצה. אין ברירה, או שאתם עושים כך או לא.

עכשיו יש לנו אפילו יותר סיכויים להצלחה, מפני שנפתחו הזדמנויות חדשות שלא היו מקודם באף דור, בשום זמן מרגע הקיום של העולם שלנו. בימינו אנחנו יכולים להתחיל הפצה רחבה וגלויה. לא כמו שבעל הסולם החל בזמנו לקרב בזהירות אנשים אחד אחרי השני ובעיקר מהסביבה החרדית האורתודוקסית. אף שבין התלמידים שלו היו גם כמה חילוניים.

אבל אנחנו יכולים היום לפתוח את החכמה הזאת לכולם. וזה אומר, שהגיע הזמן לבנות את האינקובטור (החממה) עבור מעגל קטן, עבור מעגל יותר רחב, עבור כל העולם. וזו חובתנו לבנות אותו. אנחנו, אלה שקיבלו התעוררות לבורא, חייבים לבנות את האינקובטור (החממה) הזה עבור האנושות כולה. וזה אומר, להיות מעבר, "ממלכת כוהנים".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקבוצה זה הבית שלי, המשפחה שלי
אינקובטור של החיים הנצחיים
כך שלא נרצה לעזוב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest