קיום בשני עולמות

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 4

הנשמה, זה הכלי האחד והיחיד שבו אנחנו נרגיש את עצמנו כאחד שלם. בעולם הרוחני אף אחד אינו מרגיש את עצמו בנפרד, כי כולנו הרי מרגישים איחוד, מרגישים סכום, תוצאה של החיבור.

בכך שמאבדים את עצמנו כיחיד, כל אחד מאיתנו מוצא את עצמו דווקא באיחוד הכללי, וזוהי הרגשה שלא ניתן לתארה. לא צריך לפחד לאבד את עצמך, כי אנחנו רוכשים כאן קיום נצחי ושלם ולא קיום עלוב, אגואיסטי, זמני ונפסד.

וחוץ מזה, מהעולם הנצחי, הזוהר והאין סופי אנחנו רואים את הגולם שלנו ואת אותם האנשים שעדיין קיימים בתוכו, כמו בחלום, כמו עיוורים שמנסים לנצל את כולם לרעת עצמם ואינם מבינים זאת. כל אחד רוצה למשוך את השמיכה לעצמו וחושב שבזה הוא ישיג משהו טוב, אבל בסופו של דבר כל הניסיונות שלו מביאים רק לייסורים.

אז איך אפשר לצאת מהגולם הזה החוצה? – דרך הקבוצה. באיזה אופן אפשר להתחיל לעשות משהו בתוכו?

לשם כך ניתן לנו מצב מעניין מאוד, קיום בגופים. לכן ההרגשה הפנימית שלנו יכולה להיות גם בתוך הגולם, בגוף שלנו האגואיסטי, ומחוץ לגולם, מחוץ לגוף שלנו, במצב אלטרואיסטי.

אנשים שכבר קיימים עם הרגשות שלהם מחוץ לגולם האגואיסטי, בכל זאת יכולים לחיות פיזית בעולם שלנו מפני שלגוף שלנו אין שום קשר לעולם הרוחני. זו פשוט איזו ישות פיזיולוגית, מרכיב מדומה, שמצטיירת לנו כקיימת. אבל בעצם הישות הזאת היא דמיונית לגמרי ואינה קיימת. על זה מדברים כבר גם פיזיקאים ולא רק מקובלים, המדע מתקרב לזה בהדרגה.

במילים אחרות, המקובלים יכולים להתקיים בו זמנית גם בעולם העליון, בצורה רוחנית, ובעולם הגשמי, בתוך הגוף הפיזי, לחזור לדמות הגשמית שמופיעה בעולם שלנו ולהשאיר לנו את הרישומים שלהם, ללמד את התחושות שלהם, ההשגות, הניסיון, שאותו הם קיבלו ביציאה מהעולם שלנו לעולם העליון. הם מספרים לנו כיצד הם עבדו בקבוצה, התאחדו עימה, למדו את יסודות מצבי הקבוצה ובעזרתה עברו בהדרגה לעולם העליון.

אנחנו צריכים להשתמש בעצות, בהמלצות, בהוראות שלהם, ללכת אחריהם, כמו אחרי מדריכים שמראים את הדרך. כך גם מכנים אותם: פורצי דרך, חלוצים, ואחריהם אנחנו הולכים. אם לא הם, אז לא היינו יודעים איך בעולם שלנו להתארגן בצורה מדויקת בקבוצה. אבל גם אם הקבוצה מאורגנת בצורה נכונה, זה עדיין לא מספיק.

חוץ מזה, אנחנו צריכים לעסוק בלימוד של העולם העליון ושל אותם החוקים של שיתוף פעולה הדדי של השפעה ואהבה חלוטה שקיימים שם בהשפעה למעלה מהקבלה בהתגברות מתמדת על היצר הרע שלנו.

מצד שני, אנחנו צריכים גם לעסוק בהפצה חיצונית כדי להוליך אחרינו את כל שאר החלקים של הנשמה האחת כללית, עד שנשיג דבקות כוללת, קירוּב, חיבור, עד שנשיג כזה מצב שיהיה במלואו דומה לבורא בכל התכונות.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הנשמה הכללית שלי ושלנו
לשמוח על כל הזדמנות להתחבר!
לחיות בדאגות של האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest