דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאזן את הרגשות ואת השׂכל

לאזן את הרגשות ואת השׂכל

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 1.

שאלה: אני מרגיש, שתחושות פנימיות לא מובנות מציפות אותי: התלהבות רבה, שממנה אני יכול להתפוצץ. מה עליי לעשות עם זה, להציב איזה מחסום ולומר לעצמי שאני לא רוצה את זה?

תשובתי: אני חושב שזה רק שלב התחלתי של ההיכרות שלך עם חכמת הקבלה, עם הקבוצה, עם אותם הכוחות שפועלים בחברה הזאת. ככלל, מצב כזה אופייני לתלמידים חדשים. הם נמצאים באיזו התרגשות יתר, בשלב מעבר מיוחד במינו.

בדרך כלל, כאשר מחברים מִכשור וברשת חשמלית או אלקטרונית עובר דחף ראשוני, אז תחילה מתרחשים תהליכים ארעיים פתאומיים, ואחר כך הכול נרגע ונכנס למצב נורמלי. אני חושב, שיכול להיות שאתה עדיין נמצא במצב כזה, ולכן צריך להמתין עד שזה יעבור.

אם הלימוד משפיע עליך בצורה כזאת, אז ככלל, במצב הזה חשוב מאוד לשוחח יותר עם חברים, להשתדל לאזן רגשות עם פעולות.

אני הייתי מייעץ לך להקדיש יותר זמן ללימוד "פתיחה לחכמת הקבלה" או "תלמוד עשר הספירות", איפה שבשפה יבשה, מדעית וקבלית מוסבר מה קורה עם הרצונות, עם שבירתם לחמישה שלבים, לחמישה "עולמות", כלומר להיכנס יותר למדע. הוא מאוד מרגיע את האדם, כיוון שהוא משפיע בצורה עמוקה וחיובית לא על הרגשות, אלא על השׂכל. תשתדל לאזן את הלב ואת השׂכל.

תמצא כמה חברים שאיתם אתה יכול ללמוד יחד את חכמת הקבלה, ולא לעסוק בכל מיני פעולות פסיכולוגיות בתוך הקבוצה. הן הכרחיות, אבל צריך לאזן אותם. אני יודע את זה מתוך ניסיון גדול שלי ומלימוד אצל הרב"ש.

כאשר הבאתי אליו 40 תלמידים ואנחנו התחלנו לעבוד איתם, אז ביניהם גם כן היו חריגות דומות. חלקם עסקו רק בלימוד "יבש", אחרים הרגישו כזה עומס יתר רגשי, שלא יכלו לעשות שום דבר עם עצמם. הייתה בעיה עם אלה ועם אלה. במקרים כאלה הרב"ש תמיד נתן הוראה: להוסיף דבר אחד, להפחית דבר שני, וכולי, כמו טבח טוב שיודע בדיוק כמה גרם תבלינים או תוספות אחרות הכרחי להוסיף כדי להקנות למנה את הטעם הסופי.

אם אתה תלמד בקבוצה עם חברים ותאזן את ההרגשות שלך על ידי לימוד רציני, אתה תראה איזו קפיצה עשית.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגילוי הוא ברגש
החשבון בלב המתוקן
לאחד לב ומוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest