תבואו ותיווכחו!

שאלה: האדם המודרני חי במצב מאוד מורכב, כאשר מודלים ישנים של התנהגות כבר אינם פועלים. לכן הוא מחפש באופן אינטואיטיבי משהו חדש. במובן הזה, המודל של ההתנהגות האינטגרלית יכול לעניין אותו. אבל טבעי הדבר שהוא זקוק לאיזו משמעות מעשית של המודל הזה.

תשובתי: תתני לו משמעות אגואיסטית מעשית.

לא צריך להסתיר ולהתבייש מהמילה "אגואיסטית". במה המודל שלנו הוא כדאי עבור האדם? בכך שבעזרתו מושג איזון אלטרואיסטי של האגו.

כדי לרכוש תכונה אלטרואיסטית הוא צריך במשהו להקריב את האגו שלו. אבל זה לא קורבן, מפני שהוא מגיע למעגל של אנשים מבלי להתחייב לשום דבר ומבלי לחתום על כלום. הוא מוכן להקשיב ולשוחח עם האחרים. מה גם, שמתאספים אנשים שאינם מוכרים לו, והמפגש לא קשור לא לאוכל ושתייה ולא להיכרויות וחיזורים.

רצוי בכל זאת לבחור אנשים פחות או יותר דומים, מפני שמדובר על איחוד, אינטגרליות, והאנשים שהכי קרובים לאינטגרליות הם אלא שדומים זה לזה, כי באופן כזה יותר קל להם להתחבר ולהתאחד ביניהם.

בזה שמתחילים לעבוד איתם, אנחנו לא מציבים להם שום תנאים מוקדמים, אלא להיפך, אומרים שהאגו שלהם רק ירוויח מזה.

שאלה: ואיך אנחנו נראה להם את זה?

תשובתי: לא נראה בשום צורה. תבואו ותיווכחו! אתם תרגישו את עצמכם טוב, תחושו חום, יתר ביטחון, בטיחות, הקלה בחייכם, תלמדו להתגבר על קשיים. יהיה לכם קל יותר מבחינה פסיכולוגית לשאת כל מה שרק יקרה בעולם הזה.

אנחנו ניתן לכם, בראש ובראשונה, בסיס פסיכולוגי חדש שעל ידו אתם תתגברו על רוב הבעיות מפני שתהפכו להיות מוגנים. ודאי, שאדם מוגן מרגיש את עצמו בריא יותר, שמח יותר, פריון העבודה שלו גדל, משתפרים היחסים בעבודה, במשפחה, וכולי.

כלומר, אנחנו כאן לא מוכרים לאדם "חתול בשק", אלא אומרים שהוא ירגיש דווקא את זה, ויכול להיות אפילו לאחר השיעור המעשי הראשון.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תופעה מדהימה!
דרך המשקפים של המבט האינטגרלי
רגש משותף, שכל משותף ולב משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest