דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני ניצוצות מחובקים

שני ניצוצות מחובקים

בזה שאני עושה מתנות לחבר, אני מקרב את עצמי לבורא, מפני שאני מבצע אותה פעולת השפעה כמו הבורא כלפי הרצון של החבר ובאופן כזה אני קונה אותו. כפי שממליצים המקובלים: "קנה לך חבר".

אני עובד עם הרצון לקבל שלו ולא מסתכל על האדם. אין לפניי אדם, אלא רק רצון לקבל. לא חשובים לי לא הפרצוף ולא האופי שלו. העיקר שיש בו ניצוץ שמשתוקק לבורא. ואילו אני חייב שיהיה לי שותף כדי להגיע לבורא שיש לו אותו ניצוץ כמו שלי. ולכן אין לי ברירה, כי הוא נשלח אליי מהשמיים בתור השותף שלי ואני חייב לקבל ולקחת אותו.

זה נקרא ש"הבורא שׂם את ידו של האדם על הגורל הטוב", כלומר מביא אותו לקבוצה ואומר: "קח לך!". אז אני לוקח, פשוט אין לי ברירה אחרת. כאן פועלים חוקים נוקשים של הטבע, כמו בפיזיקה: אני חייב להשתמש בכוחות האלה כדי לקבל את התוצאה הרצויה.

חייבים לחבר לפחות שני ניצוצות, שני "רשימו", שתי השתוקקויות לבורא. אבל הניצוץ של החבר, כמו גם הניצוץ שלי, עטוף בקליפה עבה של הרצון האגואיסטי. אני יכול לחדור ולהגיע לניצוץ הזה רק בתנאי שאני אקנה את האגו שלו. וזה פשוט מאוד לעשות: אני חייב לדעת מה הוא רוצה ולהתחיל להשפיע ולתת לו מתנה אחרי מתנה. בזה אני אשחד את האגו שלו והוא יפסיק לדחות אותי. ייצא, שהניצוצות שלנו יתקרבו זה לזה.

כי המטרה שלי היא לא החבר, אלא הבורא! ועל אף שהכוונות שלנו הן בינתיים לגמרי "לא לשמה", אבל המאור מחזיר אותנו למוטב. המאור מאיר עלינו ומתחיל לעבוד בינינו. על ידי נתינת מתנה לחבר, אני לא רק מנטרל את האגו שלו, אלא אני גם מעורר ומושך את "האור המקיף" שמתחיל לפעול גם על הניצוץ שלי וגם על הניצוץ שלו. כתוצאה מזה הניצוצות שלנו מתקרבים.

גם הרצונות האגואיסטיים שלנו מתקרבים. אנחנו רואים, שאפילו עם הרצונות המקולקלים שלנו אנחנו בכל זאת יכולים ליהנות זה לזה, למלא זה את זה. ביחד יהיה לנו יותר טוב, יותר קל! אנחנו בונים יחד מרכז על ידי המאמצים שלנו, ומסדרים בו הכול ומשרתים זה לזה. זה כדאי לנו. הכול מסודר בצורה כזאת כדי להקל עלינו את תחילת הדרך.

העולם שלנו לא נעשה בצורה מלאכותית ולא באופן מקרי. הוא נוצר כתוצאה מ"שבירת הכלים" ולכן מסודר בכזאת צורה, כדי לאפשר לנו דווקא מהמצב הזה לעלות עד עולם אין סוף. לא חסר לנו כאן שום אמצעי, אלא רק צריך לבצע את עצות המקובלים.

מתוך ההכנה לשיעור, 11.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להמיס את לב האבן
הלבושים היקרים של האהבה
לב מומס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest