גישה חדשה

שאלה: את שיטת החינוך האינטגרלי לומדים אלה שיש להם צורך בשינוי. לילד אין צורך כזה, בינתיים טוב לו. ואם אין צורך, אז הוא לא יתפוס את השיטה הזאת…

תשובתי: אל תבלבל בין ילד קטן לאדם בוגר.

לאדם בוגר אנחנו צריכים לגשת מנקודת מבט של הייסורים והבעיות שלו: במשפחה, בעבודה, עם עצמו, עם הפיננסים שלו, עם בריאותו. אנחנו צריכים למצוא במה רע לו ודווקא דרך זה לפנות אליו. "אתה חולה? אתה תהיה בריא. אתה מפסידן? תהפוך למצליחן", וכולי. בזה אפשר לעניין אותו ולמשוך ללימודים, מפני שהקבוצה האינטגרלית, בסופו של דבר, מתקנת הכול. היא מביאה בהדרגה את האדם עד למצב של אושר. מה זה משנה באיזו צורה.

אנחנו לא נוהגים כך עם ילד, אנחנו לא שואלים אותו מה הוא רוצה ומה לא. אנחנו צריכים לעשות ממנו אדם בוגר! עם מטרה זו חייבים לתת לו כמות מסוימת של ידע, הרגלים, והעיקר, ללמד אותו על התנהגות נכונה בחברה, על תקשורת נכונה ביניהם.

ילד מגיע לבית ספר אינטגרלי כדי לספוג לתוכו את כל מה שנותנים שם בצורה הכי קלה, טובה ונעימה, כדי לדעת איך להתנהג עם בני אדם, לתקשר איתם בצורה טובה, כדי להבין כיצד פועלת כל המערכת: הניהול של העיר, ניהול המדינה, הניהול של העולם כולו.

זוהי גישה שונה לחלוטין. אתה צריך להפוך את הילד לאינטגרלי, כלומר שכולל בתוכו את ידיעת העולם ושמתקשר איתו בצורה הדדית ומוצלחת.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
הפיתרון: לבנות מחדש את בתי הספר
צריך להתחיל מהאדם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest