דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כסאות נוחים על הסיפון

כסאות נוחים על הסיפון

שאלה: האם זה נכון שאני צריך לבחור סביבה נכונה מבלי לעבור ממקום למקום, אלא בקרב אותם החברים אם אני נכנס יותר לעומק של הקבוצה, בכך שמגדיל את הרזולוציה של המסך?

תשובתי: נכון. כך בדיוק. כאשר אתה בוחר את ההתקדמות פנימה, לעומק, יחד עם החברים הנוכחיים שלך, אז מתגלה לך שיש שם סביבה חדשה לחלוטין מבחינה מהותית. לפניך נמצאים אותם בני אדם, אבל אתה כבר לא מסתכל עליהם…

שאלה: במה תלויה ההחלטה הזאת? איך אדם יכול להבין שזה לא מספיק לשבת על הסיפון של הספינה הכללית שלנו, שצריך לרדת פנימה ולעבוד ב"חדר המכונות", ובזה לספק את התנועה קדימה?

תשובתי: יכול להיות, שהאדם עדיין לא יודע למדוד את ההשקעה שלו. וההשקעה נמדדת רק לפי המאמצים, במידה שהוא תומך ועוזר לכולם, מקושר עם כולם בצורה פנימית. הוא חייב להגיע לדאגה אמיתית לחברים, לערבות, לפי העקרונות של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" ו"ואהבת לרעך כמוך". כל הדברים האלה שייכים לרצון של הזולת, של החברים, דווקא לרצונות האלה של הזולת אתה חייב להתקשר, אתה חייב לדאוג במה הם מתמלאים.

כי אף אחד אינו יכול למלא את עצמו, אנחנו יכולים רק למלא זה את זה. לכן, חכמת הקבלה, זו חכמת המילוי: כאשר אני ממלא את ה"אחרים", פתאום מתברר שכל העולם זה ה"כלי" שלי.

ובינתיים האדם לא מבין את זה, אז לפחות הוא נמצא איתנו פיזית. ישנה כזאת תקופה של התכללות בקבוצה, כאשר נראה לו ש"לשבת על הסיפון" זה בהחלט מספיק וזה בסדר.

אולם למעשה, הכול תלוי בהתכללות נפשית אמיתית. וקשה מאוד לראות את זה מהצד. לא במקרה חכמת הקבלה נקראת "תורת הנסתר", העבודה הרוחנית נסתרת מאיתנו. ובכל זאת אנחנו יכולים לדעת עליה, מפני שהחברים צריכים בכוח החיצון להדגים את זה, אפילו בצורה מופרזת.

לכן, קבוצות שמנותקות מקבוצות אחרות, ואלפי בודדים שפזורים ברחבי העולם שאינם מזדהים ואנחנו לא יודעים עליהם, שלא מצטרפים למאמצים שלנו בהפצה ובתחומים אחרים, הם בחרו בגישה לא נכונה, הם לא נמצאים בהתקדמות נכונה. כן, הם מתקדמים, אבל בצורה קלושה.

חייבים כמה שיותר להשתתף בכל מיני המצבים והאירועים. אחרת זה לא ילך, כי העולם הוא עגול.

עבור אותם האנשים שיושבים מצידו השני של המסך, טלוויזיה או מחשב, ולא נמצאים איתנו אף פעם בחיבור בצורה אמיתית, אני לא רואה שום סיכוי להתקדמות ריאלית. יכול להיות, שהם נעשים קצת יותר חכמים, אבל בגדול, הם מחזיקים את עצמם "על אש קטנה" ולא יותר מזה. הם צריכים לפחות להגיע לכנסים

מתוך שיעור על מאמר "החרות" של בעל הסולם, 04.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בירורים ובדיקות בקבוצה
להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה
ישנה נשמה מצידו השני של המסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest