דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ועידה על החינוך האינטגרלי

ועידה על החינוך האינטגרלי

שאלה: מהי הוועידה של החינוך האינטגרלי? במה היא שונה מהכנסים שלנו, מוועידות מדעיות שנערכות על ידי מדענים? האם ועידה כזאת יכולה לשמש כאמצעי להתפתחות של שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים?

תשובה: אין ספק בכך. זה לא איזה שיתוף בניסיון, לא רק כנס שבו אנחנו נפגשים כדי להכיר אחד את השני. זה בראש ובראשונה כנס של איחוד, והוא צריך להיות שונה לגמרי במהות הפנימית שלו.

בוועידה מתאספים אנשים שעובדים על אותו הנושא, על אותה הבעיה של האחדות האינטגרלית, כל אחד באזור שלו, ומתאחדים. לכן, ועידה כזאת כוללת בתוכה מרכיב גבוה ביותר, איחוד של מרחב גדול מאוד, אולי אפילו בקנה מידה עולמי.

אנשים שעובדים באופן מקצועי באזורים שלהם כדי למשוך את ההמונים לרעיון של אחדות, הם מהווים מרכזי תקשורת שמחברים מאות ואלפי אנשים שאותם הם מלמדים בשטח. לכן, כל אחד מהמשתתפים בוועידה מהווה ערך עצום בפני עצמו. הוא כאילו כולל בתוכו את מרכז התקשורת. ואז, כאשר אנשים כאלה מתאספים ביחד, זה כבר איחוד מאוד רציני.

כל אחד מהם עובד באזור שלו ומנסה להסביר ולהראות לאנשים איך החיבור יכול לפתור את כל הבעיות ולתת מענה לצרכים היומיומיים. בהתאם לכך, אנשים פונים אליהם, מוכנים ללכת אחריהם ולהתאחד תחתיהם. אבל המורים, המדריכים, המאמנים בעצמם מעבדים בתוכם את הבעיות היומיומיות הללו ברמה גבוהה יותר.

מתברר, שאף על פי שהפעולה היא אותה פעולה, המטרות הן אחרות. להמונים זה להגיע לחיים טובים יותר, חינוך מוצלח, הצלחה, פתרון בעיות בבית, במשפחה, בעיר, וכן הלאה. והמטרה של המורים היא להגיע לאיחוד ביניהם, בעוד שכל הבעיות בחיים זה רק סיבה לאיחוד. הרי, האחדות שלנו, מצד אחד, מצילה את האנושות, ומצד שני, מעלה את כולנו לרמה הבאה.

במילים אחרות, מצד אחד, יש למורים ולמדריכים צורך להצליח בעבודה עם ההמונים ולהגיע לוועידה עם כוח גדול, עם הניסיון. ומצד שני, יש להם צורך חזק להתאחד עם עמיתיהם ולעלות לרמה הבאה, להצטייד באנרגיה עליונה לעלייה שלהם ולהשפעה לצרכנים שלהם בשטח. כך צריכה להיראות ועידה אינטגרלית.

שאלה: מה צריך להרגיש האדם בסוף ועידה כזו?

תשובה: האדם צריך להרגיש חיבור עם המורים האחרים, כאשר הוא מוצא איתם שפה משותפת, גישה משותפת, מפני שהם עוסקים בבעיה משותפת – הם המורים של האנושות, של העולם כולו.

כל אחד צריך להיות בטוח שהוא נמצא בחברה חזקה ונכונה, שהוא מצליח בכל דבר, שהוא מצא קשר חדש עם האחרים, רכש הסכמה על תמיכה הדדית איתם ונוסע הביתה עם ביטחון מלא מבלי לאבד את הקשר עם עמיתיו לעבודה. הוא כאילו נטען שם, קיבל הזדמנות חדשה כל הזמן להיות בחיבור, הרגיש את הפלטפורמה החדשה לחלוטין, את הרמה החדשה. זה צריך להיות הרושם של המורה לשיטה האינטגרלית לאחר הוועידה.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 18.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חילופי ניסיון
מוליך של האנרגיה האינטגרלית
ללא בעירה פנימית, אין הצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest