דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התלכדות בתוך הבורא

התלכדות בתוך הבורא

שאלה: איך מתחברים דרך הבורא?

תשובתי: פשוט מאוד. מתוך אפיסת כוחות אל מול המצב שאנחנו לא מסוגלים להתחבר, אז אנחנו פונים ל"אור המקיף", לבורא, ומבקשים ממנו לחבר אותנו. כך זה קורה בכל דרגה ודרגה. לאחר שאנחנו מבררים ורואים שלא מסוגלים להתחבר, אז מגיעים ל"שער הדמעות" וצועקים ומקבלים את כוח ההלחמה, הדבקות.

אבל איך הבורא "מדביק" אותנו זה עם זה אם אנחנו שונים? אנחנו מידבקים רק לפי הכוונות שלנו, מתחברים בתוך הבורא, אם אנחנו רוצים להשפיע לו לבדו. הוא הופך לחוליה המקשרת, המטרה שלנו. זה כמו הורים שמתחברים לילד אחד. הם יכולים לשנוא זה את זה, אבל מתחברים בו, בכך שדואגים לו יחד.

ובתינוק הזה הם לא משלימים, אלא שונאים זה את זה. אבל הם אוהבים אותו, ולכן הם מתחברים בתוכו, בנקודה שלו. זהו חיבור של הפכים. כולנו הפוכים באלפי חתכים שונים וכיוונים ותכונות. אין אדם דומה לשני. אז מה לעשות עם הרצון לקבל שלנו? אנחנו לא יכולים להרוג אותו, לא יכולים לעשות איתו כלום. נותנים לנו הזדמנות יחידה – לבצע פעולות שמובילות לחיבור.

אנחנו צריכים לחבר שני חלקים שאין ביניהם שום דבר משותף חוץ מהבסיס הבהמי. ולכן נברא העולם הזה, שבו אנחנו יכולים להתחבר ברמה הפיזית פשוט בזה ש"נחזיק בינינו בידיים". אבל בפעולה הזאת אנחנו מביעים את הרגשות שלנו. לכן הדרגה הזאת היא מנותקת מכל יתר הדרגות, מכל יתר המצבים, כי היא מאפשרת לנו להתחיל את העלייה. אנחנו יכולים בעולם הזה לתת למישהו סטירה או נשיקה, ובאופן כזה להשפיע על הרצון שלנו. אפשר לנשק לפי רצון, ואפשר לשנות את הרצון שלנו על ידי הנשיקות.

אני כך סתם מחבק מישהו מבלי שמרגיש אליו שום סימפטיה, ואפילו מרגיש דחייה, אבל על ידי פעולות כאלה הרצון שלי לאט לאט משתנה. זו הייחודיות של העולם הזה, שבו על ידי פעולות גופניות אנחנו יכולים להשפיע על הרצון שלנו. אבל כל זה מתרחש בדרגה מסוימת ורק כהכנה. ולכן זה לא נחשב לחיבור רוחני.

אבל אם אנחנו מדברים על רצונות רוחניים, למעלה מהדרגה של העולם הזה, אז שם משתמשים ברצונות הגשמיים שאין בהם אף חלק משותף עם מישהו. אם אנחנו רוצים להתחבר, אז בינינו באמצע חייב להיות הבורא. רק דרכו, דרך השורש שלנו אנחנו מתחברים, כמו שני אחים שמתחברים דרך אימא משותפת. ולכן הם נקראים אחים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החסד הגדול של הבורא
ארבע פעולותיו של הבורא
דבק מהמאור המחזיר למוטב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest