דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השלמה של הפכים מלחמתיים

השלמה של הפכים מלחמתיים

שאלה: איך יכול להיות שתלמידי חכמים מתווכחים ואינם יכולים להסכים זה עם זה?

תשובתי: אם אני לא מסכים עם השני, זה סימן שאנחנו לא הגענו לאיחוד ולחיבור בינינו. כי בזה לא אשם, לא השׂכל שלי ולא השׂכל שלו. השׂכל רק עוזר לנו לברר את מידת הריחוק בינינו ברצונות.

ודאי שאנחנו תמיד מרוחקים זה מזה ונבדלים ברצונות שלנו. בינינו קיים חתך שאינו מאפשר לנו להתקרב זה לזה. ואני לא מבקש מהשני להחליף את הדעה שלו לדעה שלי! אנחנו רוצים, בזה שכל אחד נשאר בדעה שלו, לנסות להתחבר יחד, כדי להשפיע נחת רוח לבורא.

החבר נשאר עם התכונות ועם הדעות שלו, ואני עם שלי, אבל אנחנו מתעלים למעלה מעל לרצונות והדעות ומתחברים, כלומר הבורא הוא זה שמשלים בינינו. בעולם שלנו דבר כזה אינו קיים ואנחנו לא יכולים להבין על מה מדובר. לכן המחלוקות והמלחמות בין החכמים, השנאה שהם מרגישים זה כלפי זה נראים לנו מוזרים ובלתי אפשריים.

השנאה האמיתית מתלקחת מזה שאנחנו מבררים שאנחנו לא שייכים זה לזה. אנחנו מגלים את ה"קליפה", שנקראת "קליפת האמורי", ורואים שהיא לא שייכת לארץ ישראל. ואז אנחנו שוברים את ה"קליפה" הזאת ונכנסים לארץ הקדושה. ודאי, שכל אחד נשאר בדעה שלו, אבל המטרה היא משותפת ולכן המחלוקות נפסקות.

הבעיות יהיו תמיד, כי כל נשמה היא הפוכה לאחרות. אם אפילו בגרם אחד, בהבחן אחד היא שונה מהנשמות האחרות, אז היא כבר תהיה הפוכה לשאר הנשמות. כבר כל העבודה שלה תהיה הפוכה. לכן כולנו הפוכים ונפרדים לגמרי. כאשר אנחנו עולים לעולם אין סוף, אז אין אף אחד שדומה במשהו לשני. אנחנו מגיעים לרצון כזה גדול, שבו אף אחד אינו דומה לאחרים, כולם אחוזים בשנאה נוראית מחוסר ההתאמה המלא שלהם.

ברמה כזאת גבוהה אנחנו מתחברים זה עם זה רק דרך הבורא, ולא דרך כל מיני תכונות דומות שבנו. ככל שאנחנו עולים גבוה יותר, כך אנחנו רואים בצורה ברורה יותר שאין לנו כל קשר עם האחרים. זה כמו מחלוקת בין החכמים. ככל שהם יותר גדולים, כך המחלוקת ביניהם יותר חריפה, וכך הפערים שהם מרגישים יותר גדולים. אנשים קטנים אינם מבינים מדוע הם כל כך מתווכחים ביניהם על כל מיני שטויות, אבל לחכמים זה בכלל לא שטויות, זו כל המציאות שלהם, כל עולמם, ולכן הם לא יכולים להסכים זה עם זה.

כל אחד מהם פועל בקו שלו, והקווים אינם מצטלבים. החיבור אפשרי רק דרך הבורא, וככל שזה גבוה יותר, כך התנאים האלה יותר משמעותיים. במדרגה האחרונה ביותר אפשר להתחבר רק דרכו. "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הניגודים הנפלאים האלה
שבעה מיליארד יקומים
שוויון למען המטרה הסופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest