דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכלול בתוכנו את כל הבריאה

לכלול בתוכנו את כל הבריאה

2012-09-21_congress_sever_3421_w.jpg

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 1

ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות " נאמר, שהבורא שם את ידו של האדם על הגורל הטוב ואומר לו: "קח לך", ועל האדם לתת יגיעה כדי לממש אותה. כלומר הבורא מביא אותך לקבוצה, נותן ספרים, רב, והלאה אתה צריך לתת יגיעה כדי לממש את החיבור שלנו בתוך הקבוצה.

חכמת הקבלה מסבירה כיצד עלינו להשיג קשר בינינו ולהשיג את הבורא, איך בתוך תכונת ההשפעה והאהבה ההדדית לבוא לגילוי של דרגת הקיום הבאה, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

לכן, על ידי העיסוק בלימוד הקשר ההדדי, המבנה של כל מערכת הבריאה, אנחנו בו זמנית עוסקים בעריכת החיבור בינינו. ומתברר דבר מעניין מאוד, שכל העולמות שעליהם אנחנו מדברים, מהווים את מידת הקשר בינינו.

היום אנחנו מחולקים בינינו על ידי האגו הגשמי שלנו. אבל אם אנחנו נוכל הדדית להתקרב זה לזה לפחות במידה קטנה, אז נשיג את דרגת "עולם העשיה".

heb_o_rav_2013-11-01_lesson_congress_n1_pic35

על ידי קירוב עוד יותר גדול נגיע לדרגת "עולם היצירה". בקירוב עוד יותר גדול אז נגיע לדרגות של עולמות "בריאה", "אצילות" ו"אדם קדמון", עד שנעלה לדרגת "מלכות דעולם אין סוף".

אנחנו צריכים לעבור בתיקון האגואיסטי שלנו את כל 125 המדרגות.

לאגו שלנו (מינוס) לפי בקשתנו כל הזמן יתווסף פלוס. ואנחנו נוכל כל הזמן להתקדם קדימה ב – 125 מדרגות ההתפתחות, עד שנגיע לנקודה המרכזית של הבריאה, שנקראת "מטרת הבריאה", כלומר, לחיבור מלא לגמרי של כולם לנקודה אחת יחידה, שממנה אנחנו מתישהו התחלנו להתפתח.

לכן, מימוש מטרת הבריאה הוא רק במידת החיבור שלנו. ובאותה המידה שבה אנחנו נתחיל להרגיש את האיחוד, אז אנחנו נתחיל לגלות בתוכנו "ספירות", "פרצופים", "עולמות" וכל המדרגות, הקשר ההדדי בינינו, התכונות הרוחניות שלנו, שנקראות חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות, שמנוהלים על ידי שלוש תכונות עליונות – כתר, חכמה, בינה.

על ידי שיתוף פעולה הדדי בינינו, אנחנו מתחילים לגלות את כל זה בתוכנו, כי מבחוץ זה הרי לא קיים.

כל מה שהאדם מרגיש, הוא מרגיש בתוכו. ולכן כל העולם שנתפס על ידינו, כמה שהוא לא ייראה לנו ענק ואינו תלוי בנו, למעשה זו הקרנה של התכונות הפנימיות שלנו: מה שנמצא בתוכנו, אנחנו כביכול רואים לפנינו.

לכן, על ידי הגילוי של התכונות האלה, כל אחד מאיתנו יתחיל לכלול בתוכו את כל הבריאה, להרגיש שהיא כאילו נכנסת לתוכו או אם נאמר אחרת, הוא יתחיל בעצמו לנהל את כל הבריאה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בבולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
125 מדרגות של גילוי
לבטל את עצמך ולדעת = לגלות = להתחבר
תרשים פשוט של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest