דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / קו אמצעי של התנהגות

קו אמצעי של התנהגות

שאלה: כאשר אני יוצא להפצה, אני רואה דוגמאות ספציפיות של שנאה כלפינו, אלימות. מובן, שחיצונית אני מגיב כפי שנהוג בעולם שלנו. אבל איך אני מממש את זה בפנים, איך אני עושה תיקון פנימי?

תשובתי: בפנים צריך לקבל את זה כך, שהכול נובע מהבורא, כלומר להגיב על זה רק רוחנית. אבל, מאחר ואתה נמצא בעולם הלא מתוקן שלנו, אז נאמר: "הכהה את שיניו". יש כזה מושג בחכמת הקבלה.

אתה צריך להתנהג בהתאם לאותם החוקים שקיימים בחברה שלנו, מפני שגם היא נמצאת תחת הנהגת הבורא.

אני מבין, שבינתיים קשה לנו לחבר יחד את היחס הפנימי שלנו, ההבנה של המתרחש וההתנהגות החיצונית, אני רואה את זה על התלמידים שלי: "איך אנחנו יכולים להכהות את שיניו של מי שמתנפל עלינו?!". אז צריך יהיה גם לחשוף את השיניים שלנו.

אנחנו בינתיים לא נמצאים בדרגה של עולם אין סוף, אלא בדרגה של העולם שלנו, ולכן נדרש מאיתנו להגיב על הכול בהתאם לזה. לכן, אם מישהו מתנפל עליי, אני "אתן לו בשיניים". או שאני אאפשר לו להכות אותי?! אז איך אפשר להתנגד לזה, אם הבורא פועל בצורה כזאת?

כאן צריך להיות קו אמצעי! לא קו ימין ולא קו שמאל, אלא קו אמצעי של התנהגות! כי אתה עדיין לא מתוקן, אין בך רק קו אחד. הוא מופיע אחר כך, בגמר התיקון, וגם זה רק בצורה של נקודת החיבור, נקודת הדבקות.

אתה צריך לנהוג בהתאם לחוקי העולם שלנו, זוהי העטיפה החיצונית. אבל יחד עם זה לדעת, שכל מה שמתרחש איתנו נקבע על ידי הבורא ורק על ידו, זוהי העטיפה הפנימית.

כאשר העולם שלנו יעלה לדרגה של עולם אין סוף, אז הכול יתחבר אצלך. ועד אז אתה כל הזמן תימצא בין שני קווים מנוגדים וכל הזמן תתהה: "זה מהבורא או ממני? ממי זה נובע? דרך מי זה עובר?".

זוהי ניגודיות קבועה. לדוגמה, בתורה הבורא מבטיח לאברהם, "ביצחק יקרא לך זרע", ואחר כך הוא אומר: "תעלה אותו לעולה". איך אפשר להבין את הציווי שיהרוג את בנו, אם דרכו צריכה לעבור שיטת התיקון הלאה לעולם? זה לא מובן וגם לא יהיה מובן, עד שאנחנו לא ניכנס לפחות במגע ראשון עם העולם העליון. אז תופיע אצלנו לפחות איזו דוגמה, איך שני הקווים מתחברים לקו אמצעי. ובשלב הבא יופיע אגו עוד יותר גדול, שיבטל את כל מה שהיה קודם וכולי. וזה נקרא ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת".

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מאבק, גם רוחני וגם פיזי
להראות דוגמה של איחוד
הפצה לצורך איחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest