דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לטעום את הרע ולהתגבר עליו

לטעום את הרע ולהתגבר עליו

פעם היינו מחוברים והסתדרנו בינינו בצורה נפלאה. הכול היה נהדר. ופתאום נשברנו והתרחקנו זה מזה. ועכשיו, כאשר אנחנו מנסים להתחבר כמו פעם, אנחנו מגלים עוד רצון אחד שמונע את זה מאיתנו. זהו היצר הרע. הוא מגיע מה"אור" שנכנס ל"כלי".

הרצון הזה לא נוצר כ"יש מאין", אלא בעקבות השבירה והקשר של האור עם הרצון להנות. אז הוא היה מזערי, זאת הדרגה הרביעית בעולם אין סוף, טהורה וקטנה. אולם, לאחר שהאור נכנס בתוכה, הוא יצר חלק נוסף שלא היה מכוסה על ידי ה"מסך". פתאום התברר, שבאור יש יותר תענוג מאשר הדרגה הרביעית ציפתה לקבל על מנת להשפיע. מכאן נובעת השבירה ואותה העבודה שעלינו לבצע היום.

לאחר מכן, התהליך הגיע עד העולם שלנו שבו תוספת הרצון נעלמה, ולכן הרוחניות נסתרת מאיתנו. והנה עכשיו אנחנו מתחילים לעבוד, משתוקקים למשהו שלמעלה, רוצים לגלות את תוספת הרצון.

אנחנו לא צריכים לעבוד על הרצון הקדמוני שב"אין סוף", כי הבורא יצר אותו. חייבים לעבוד רק על התוספת, ולשם כך עלינו לגלות אותה. היא אותו ה"טעם" שאנחנו כל כך רוצים ומשתוקקים אליו, אותו החיסרון, אותו ה"רעב", ה"תיאבון" שאנחנו מפתחים כלפי האור.

איך? – רק בקבוצה. רק אם אני "מחבר" את החתיכות ובהן מגלה את היצר הרע, שהוא תוספת הרצון שנובעת עקב "שבירת הכלים" על ידי האור. אז התענוגים שבאור נכנסו לתוספת הרצון שהייתה נמצאת בעולם אין סוף ויצרו את אותו הרצון שהיום אני מגלה כיצר הרע.

יוצא מכך, שהוא מייצג את כל הכלי שלי. כל ה"טעמים" מגיעים ממנו. לכן כתוב, מי שלא ירגיש את טעם הזדונות, לא ירגיש את טעם המצוות. מגיע רגע כאשר אני חייב לטעום את הזדונות ולהנות מהם.

בדרך כלל מדובר ביחסים בין בני אדם ולא סתם במצבים פנימיים. אם אדישות ועצלות משתלטות עליי ואני שוכב על הספה ולא עונה לטלפון, זהו לא יצר הרע. הוא לא היה קיים לפני כן ובא לידי ביטוי דווקא עכשיו, ביחסים השליליים בין חלקי הרצון לקבל שרוצים באמת להתחבר. ואפילו שהתשתית שלו מתפשטת לרמת הרצון דומם, צומח וחי, אבל אני מגלה אותו ברמת ה"מדבר", בצורת החלקים השבורים והנפרדים של הנשמה הכללית שבי שנקראת "אדם הראשון".

לפני זה האדם היה "מלאך" והיה נמצא בגלגלתא ועיניים, אך עכשיו אני מגלה אותו בזכות היצר הרע. יוצא, שדווקא אותו אנחנו צריכים! מה היינו עושים בלעדיו?

לכן, כותב בעל הסולם, צריכים לשמוח ברשעים שמתגלים, כי אלה הם חלקי הנשמה שלי. את הרצון, את היצר הרע הזה אני עכשיו מעבד ומכין אותו לחיבור, לקירוב ולדבקות על מנת לגלות בו את תכונת ההשפעה. זה אמור לבוא גם ממני וגם והבורא. ההשתוקקות הזאת מכוונת לא להשפעה שלי לבורא ולא להשפעה שלו כלפיי, אלא דווקא לכך שנהיה שם יחד באהבה הדדית.

מתוך שעור על מאמר מהספר "שמעתי", 13.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון הרע: להגיע עד הסוף
בכוחו של כל אחד יש מאמץ-על
השפעה בשני שלבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest