סולידאריות בכוונה

שאלה: אם אחת הקבוצות יוצאת לפעולת הפצה, שבהצלחה שלה תלויה כל ההצלחה המשותפת שלנו בעולם, אז איך כל הקבוצות האחרות יכולות להתכלל בפעולה הזאת? איך להימצא דווקא באותן המחשבות שיעזרו לנו לתת לבורא את אותה היראה, שממנה הוא יקבל תענוג?

תשובתי: אנחנו חיים בעולם שנופל יותר ויותר בצורה אגואיסטית למטה. אנחנו מבינים שהאגו נברא כדי שהאנושות תרגיש את עצמה ב"מצרים", באותו הרע של האגו שהפך לגידול סרטני, שגדל מעל עצמו וממית את כולנו. אנחנו צריכים לספר על כך לעולם ולהסביר, מה יכול להיות המוצא מהמצב שנוצר, מהי התרופה שתעזור לו להתרפא מהמחלה הזאת.

כולם מבינים שהאגו שלנו זה הרע, ואנחנו לא יכולים לצאת ממנו בעצמנו. לכן כל העולם נכנע ואינו יכול לעשות שום דבר.

שיטת הקבלה נבדלת מכל שאר השיטות בזה, שהיא מושכת את האור העליון של התיקון. ובזה השוני שלה משאר שיטות הלימוד, ולא בשום דבר אחר.

לאנשים רבים יש רצונות טובים ונכונים, אבל אין להם אפשרות לממש אותם, אין כוח שיעזור להם לעשות את זה. מדורי דורות אנחנו חשבנו, שאם נרצה, אז נוכל להתגבר על הכול בעצמנו. בסופו של דבר נוצרו מזה כאלה בעיות, שהביאו לקריסתה של ברית המועצות, שקיעתם של הקיבוצים בישראל, וכדומה.

כלומר המחשבות והרצונות הם טובים, אבל אין כוח לממש אותם, מפני שהטבע האנושי הוא אגואיסטי ואי אפשר ללכת נגדו. נדמה לנו, שאנחנו יכולים להתגבר על הכול, אבל בפועל, לא יכולים. את זה יכול לעשות רק הכוח העליון, כוח האור. על זה מדברים המקובלים, שהניחו את עיקרון התיקון על ידי כוח האור ביסודה של השיטה שלהם.

לכן, אם עכשיו אחת הקבוצות שלנו משקיעה מאמצים מיוחדים כדי לממש את ההזדמנות לפרוץ קדימה ולהפיץ את ידיעת חכמת הקבלה באיזה מקום, במסות רחבות יותר, אז אנחנו צריכים גם כן להשתתף בזה.

אנחנו צריכים תמיד לעזור לקבוצות האלה, לדחוף אותן קדימה, מפני שכולנו מהווים גוף אחד. כי אם איזה איבר מהגוף מתחיל להבריא, לשקם את עצמו, אז צריך לעזור לו, ואז בהיותו כבר בריא, הוא יעזור לכל האחרים. כך גם כאן. אם אנחנו נתקדם באיזה שהוא מקום, ויצטבר אצלנו ניסיון, ידע וכוחות, אז אנחנו נוכל להעביר בהצלחה פעולות זהות גם במקומות אחרים.

לכן אנחנו צריכים לפחות להיות סולידאריים בכוונה עם אותה הפעולה, שנערכת על ידי אחת הקבוצות ולהשתדל באופן מחשבתי ורגשי להיות יחד איתה.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השתתפות כוללת
בחוד החנית
מקום המגורים מכתיב את תנאי העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest