דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח המציל של הטבע

הכוח המציל של הטבע

2012-03-25_753_w.jpg

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 3

המימוש של השיטה הרוחנית מבוסס על עיקרון ההתקרבות. בקרב האנשים שמתחילים ללמוד את חכמת הקבלה ישנם כאלה שחושבים שהיא מדברת על מערכת עולמות מסוימת, על מדרגות שעולות, יורדות, נמצאות באינטראקציה מסוימת ביניהן: "פרצופים", "ספירות", "גלגלתא ועיניים", "אח"פ".

נראה להם שהם לומדים מכאניקה, חוקי התקשרות בין אובייקטים מסוימים. איפה האובייקטים הללו קיימים? אי שם בעולם הרוחני. בין מי למי? בין ה"פרצופים", בין ה"ספירות".

למען האמת, גם אני כך תיארתי לעצמי את חכמת הקבלה. עניינה אותי המכאניקה של הבריאה עצמה. רק אחרי פרק זמן אני הבנתי כיצד זה קשור לאדם.

עכשיו מגיעים לחכמת הקבלה אנשים אחרים. הרי, היצר הרע שלנו מושך אותנו לכיוון לא ברור, ואנחנו חייבים לעשות איתו משהו.

לכן, אנשים חושבים כבר לא על המטריה הגבוהה, ולא על מה שמתרחש בין אובייקטים כלשהם, אלא מגיעים מתוך צורך הכרחי, הרי קורה משהו בתוכנו, בינינו, עם החברה האנושית, איתנו – ומה לעשות עם כל זה?

היום אנחנו מתייחסים לחכמת הקבלה בצורה פרקטית יותר, אנחנו מתחילים להבין שהיא מדברת על האחדות של האנושות, על יצירת הקשר האין סופי בינינו שנקרא תכונת האהבה. בהתכללות הדדית מושלמת אנחנו מתחילים ליצור בינינו את תכונת ההשפעה והאהבה החלוטה שנקראת "בורא".

כמובן, בכך אנחנו יוצאים נגד האגו האנושי העצום, ובמיוחד נגד האגו הדתי. הרי, על אף שהדתות משתמשות במילים יפות כדי לדבר על השפעה ואהבה (כיום, אמנם, במידה פחותה מקודם), ברור לחלוטין, שבמקום להגן על האנשים מפני הממשלות ולחבר ביניהם, הן שקועות בעסקים שלהן.

לכן, אנחנו חייבים לספר לעולם שההצלה היחידה היא החיבור, שדווקא החיבור הוא החלק הנסתר של כל הדתות והאמונות, הוא השאיפה של האנושות בתת-מודע והוא בא לידי מימוש באמצעות כוח על טבעי.

אין בנו כוח שיכול לחבר את כולם, מפני שרק האגו עובד בנו. לכן אנשים כל כך מאוכזבים בעולם של היום ובכל האפשרויות שהוא מספק לנו. אנחנו רואים שכל האנושות שקועה באדישות ובדיכאון – בכל מקום רק חוסר אונים וחוסר הבנה טוטאלי: לאן ללכת, איך ללכת, ואיפה הדרך, איפה המטרה.

חכמת הקבלה חייבת להסביר לכולם, שלמעשה, לעשות שינוי בנו ולעבור לדרגה הבאה של קיום זה לא דבר מסובך. אם אנחנו נפעל בקשר הנכון בינינו, אנחנו נוכל למשוך ולגלות את אותו הכוח האינטגרלי של הטבע שישנה את הכול.

לשם כך, בכל רחבי העולם מתאספים אנשים עם רצונות בשלים. אחרי שהאנשים מרגישים שהם נמצאים במבוי סתום, לא כל כך בגלל בעיות גשמיות, אלא מתוך ריקנות פנימית, הם נמשכים לקבוצות האלה ומוצאים אותן, מפני שאנחנו נמצאים בשדה אחד וקשורים בינינו. ואם אנחנו מתחברים בצורה נכונה על פי חוקי חכמת הקבלה, מתחיל להתגלות ולעבוד בנו הכוח העליון.

יחד עם זאת, הוא עובד על פי תוכנית מסוימת שפועלת בזמן ומקום בכל החברה האנושית. על ידי הפעולה בזמן, היא דוחפת אותנו קדימה על ידי ייסורים, ולכן הדרך הזאת נקראת "בעיתו", או "דרך ייסורים".

הסבל דוחף אותנו מהעולם הזה לרמה הבאה של ההתפתחות. אנחנו קוראים לה הקיום העליון, או העולם העליון, שבו הכול בנוי על השפעה.

על ידי השפעתו עלינו, הכוח הזה דוחף אותנו קדימה ללא רחמים ורומס את כל אחד, כיוון שהוא עובד נגד האגו שלנו.

לכן אנחנו רואים את הסבל העצום של האנושות: מלחמות, רציחות, צרות, התנגשויות. בכל יום האדם נלחם נגד עצמו ונגד האחרים כדי להתקיים פחות או יותר בנוח. כל החיים שלו זה מאבק בלתי פוסק שמתגבר מרגע לרגע, הרי, האגו מתגלה בנו יותר ויותר, ובהתאם לכך אנחנו מרגישים פחות ופחות נוח.

וכאשר האדם מתחיל להפנים את חכמת הקבלה ושואף בעזרת הכוח העליון לצאת מהמימד שלנו לעולם העליון, אז הוא מתקדם לא על ידי הייסורים, אלא על ידי משיכת האור שמשפיע על הרצון המשותף שלנו להיות מקושרים, ולהידמות לעולם העליון.

rus_o_rav_2013-11-01_lesson_congress_n3_pic14

אם אנחנו יוצרים את המודל שדומה לעולם אין סוף, שבו כולם קשורים ומחוברים בצורה הדדית הדוקה זה עם זה, ורוצים להתכלל אחד עם השני ושואפים לכך בלב, בפנימיות, אז דווקא על השאיפה המשותפת הזאת משפיע האור העליון. הוא נקרא "אור מקיף".

האור הזה עוטף אותנו, אנחנו נמצאים בו, אבל אנחנו יכולים למשוך אותו רק לפי מידת הרצון שלנו לחיבור הדדי. אז הכוח הזה דוחף אותנו למעלה ואנחנו נולדים בעולם העליון בתור אותה הקבוצה שכבר קיימת על בסיס ההשפעה, מפני שבה מתממש הכוח הרוחני.

היום אנחנו נמצאים בשלב המעבר, כאשר הקבוצה שעדיין פועלת בצורה אגואיסטית, כבר מתחילה לראות ולהרגיש בתוכה את הגילוי של הכוח העליון שבהדרגה דוחף אותה קדימה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל הרצונות של הדרגה החדשה
זמן העלייה לעולם אין סוף
כולנו משפחה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest