דף הבית / אהבה / המטרה – אהבת הזולת

המטרה – אהבת הזולת

שאלה: אז מהו הדבר החשוב שאנחנו חייבים לספר לאנשים?

תשובתי: אנחנו צריכים להביא לאנשים את העובדה, שללא שינוי טבע האדם משנאה כלפי האחרים לאהבה, אנחנו הולכים נגד התפתחות הטבע לצורה אינטגרלית, ובזה מזמינים בעיות אישיות וכלליות יותר ויותר גדולות.

חייבים בכל ערוצי התקשורת לספר על כך, שלרכוש את התכונה של "אהבת הזולת", זוהי מטרתה של חכמת הקבלה, זוהי התוצאה הנכונה של העבודה הרוחנית הנכונה (עבודת ה').

בזה השוני בין חכמת הקבלה והדת: חכמת הקבלה מקבלת את התנאי, ש"ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה", ואילו הדת סבורה, שהעיקר זה ביצוע של דרישות פיזיות. לכן היא עוזבת את תיקון טבע האדם, שבשבילו היא דווקא מיועדת.

חכמת הקבלה סבורה, שאם לא מקיימים את המטרה של "ואהבת לרעך כמוך", אז זה מסמל, שלא מקיימים את התורה כולה, כי זה כלל גדול וכללי של התורה, מפני שדווקא המטרה הזאת מביאה את האדם לתכונת ההשפעה, ל"לשמה", למען הבורא.

אם האדם לא שואף למטרה, שהיא התעלות מעל לאגו שלו, אז הפעולות שלו רק מגדילות את האגו. ובמקום להתקרב לתכונת ההשפעה והאהבה, כלומר לגילוי הבורא, אז הוא מתרחק מהבורא והופך ל"ערב רב", שהם "יראי ה', עובדי פרעה", שכל פעולותיהם הן למען האגו שלהם, למען שׂכר בעולם הזה ובעולם הבא.

ידיעות קודמות בנושא:
לאהוב את הזולת, במילים ובמעשים
הסיבה לכל הגלויותהסיבה לכל הגלויות
אי אפשר להסתדר בלי הרוע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest