דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אומנות הכתיבה בדיו שקוף

אומנות הכתיבה בדיו שקוף

יש לזכור, שהרוחניות שונה מהגשמיות. בגשמיות אנחנו תמיד רוצים לקבל את תוצאות העבודה מייד במקום. יתכן שזו לא התוצאה עצמה. נניח שאני תפרתי נעליים, מכרתי אותן וקיבלתי כסף. אבל אני רואה את הנעליים שתפרתי, אני רואה את התוצאה למאמץ שעשיתי, את פרי היגיעה שלי. בהתאם לזה אני יכול להעריך, לכוון, לתקן את עצמי, ללמוד עד כמה נכון או לא נכון אני פעלתי, האם יצא דבר טוב או דבר מקולקל.

הרי נאמר, "אין חכם כבעל ניסיון", ואת הניסיון אנו רוכשים במו ידינו. אני התאמצתי במקום מסוים ובו במקום אני רואה את פרי עמלי. לאחר זמן מה, בעזרת ניסוי וטעייה אני מתקן את עצמי ומתקדם, נעשה מקצוען, אומן.

אבל הקושי בעבודה הרוחנית הוא בכך, שאנחנו לא רואים תוצאות. רק תארו לעצמכם מוסיקאי שמכה על הקלידים ואינו שומע שום צליל. כיצד הוא יכול לנגן? כאשר מלמדים את הילד לכתוב, נותנים לו מחברת עם שורות כדי שהאותיות תיכנסנה בדיוק בין הקווים. אבל כאן אין לי שורות ולא קווים, ואפילו את האותיות שאני כותב אני לא רואה!

אז כיצד אני יכול לתקן את עצמי בזמן הפעולה, אם אני לא רואה שום תגובה? אני משקיע יגיעה, ושוב משקיע והיא נעלמת, כמו מים שמתחלחלים בחול. נניח, שאני מוכן לוותר על התוצאה האגואיסטית. אבל עליי לתקן איכשהו את עצמי, לבדוק, לשפר את עבודתי, לרכוש ניסיון?

לא, ברוחניות זה לא כך. אני לא מקבל שום תגובה וזה מאוד מחליש אותי. אני לא מסוגל להשקיע מאמץ בלי לקבל שום תגובה. זה כמו "לדבר אל הקיר". כל העבודה שלי הולכת לאיבוד.

אבל העניין הוא שהתגובה ישנה, אבל היא לא נמצאת באותו הרצון, כלומר, לא במקום. היא מצטברת, אם לפחות חלק מהיגיעה שלי נכונה, עם הכוונה לצאת מתוך עצמי ולהתחבר עם הזולת כדי להתקרב לבורא ולתת לו אפשרות להתגלות, לגרום לו נחת רוח בלי לדרוש לעצמי משהו בתמורה. מסתבר, שמקום העבודה ותוצאותיה מנותקים זה מזה.

האם עליי סתם לבקש לראות את תוצאות העבודה שלי? אם אני אראה שעשיתי משהו טוב, אז זה כבר ייתן לי מילוי, סיפוק. זה עלול לבלום אותי ולא לתת לי להתקדם, כי אני אתחיל לעבוד לטובת אותו התענוג. אבל, כיצד אני אוכל לעשות ביקורת על העבודה שלי, לבדוק שעשיתי אותה בניתוק מהאינטרס שלי? כיצד אני יכול לראות תגובה ולא להתחיל להנות ממנה בצורה אגואיסטית? כיצד אפשר לקבל אותה רק כדי לקבל מידע, במנותק מהרגש שלי, מהרצון לקבל שלי? בדיוק זה נקרא לדרוש "כלים דהשפעה". כלומר, אני אפילו לא רוצה לדעת האם אני משפיע לבורא, כי ללא ספק, במצבי היום אני איהנה ואסתפק בזה. אני רוצה רק שהפעולות שלי תהיינה על מנת להשפיע, מנותקות מסיפוק, מהמילוי העצמי, כדי שלא תהיה הרגעה לרצונות שלי, לתחושות ולמחשבות שלי. על זה צריך לעבוד.

לכן, תוצאת העבודה הרוחנית נקראת "מציאה". קודם כל, היא מתגלה בזמן ובמקום לא מתאים, שאנחנו לא מצפים. והתוצאה עצמה מנותקת מאותם הכלים שבדרך כלל דורשים מילוי, לכן התוצאה לגמרי בלתי צפויה.

כך קורה בכל מדרגה רוחנית, כי כל פעם זהו עולם חדש. נפתח רגש ברמה אחרת, בעומק חדש ובאיכות חדשה ובתדר שונה לגמרי שלא היו קודם. כל ההבחנות והערכות העיקריות שלי עוברות שינוי מהפכני, "Upgrade". לכן, זה נקרא מציאה.

מתוך ההכנה לשיעור, 07.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ציוץ של תינוק, שמזעזע את העולמות
איך להפוך להיות לבלתי תלוי בתוצאת העבודה?
מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest