דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל הרצונות של הדרגה החדשה

אל הרצונות של הדרגה החדשה

Laitman_2010-12-26_0762_us.jpg

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 3

לפני שעבר את שלב השבירה, הנברא היה דבוק לגמרי לכוח היחיד והיה קיים בעולם אין סוף בידיעת כל, בהרגשת שלמות מוחלטת, בנצחיות. מהמצב הזה הוא החל לרדת בהדרגה עד לעולם שלנו, נשבר, התרחב, החלקים שלו התרחקו זה מזה, בכך שנדחו על ידי האגו שכל הזמן הלך וגדל, עד שירדו עד לעולם שלנו. לכן בעולם שלנו אנחנו מרגישים את עצמנו מחולקים לגמרי ומרוחקים זה מזה. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו מה זה אומר חיבור ואיחוד אמיתי בינינו.

לאורך כל ההיסטוריה של האנושות היו אנשים בודדים שהשתוקקו לאיחוד, אבל הוא היה עבורם טבעי. כמו שכותב בעל הסולם, שבכל דור ודור קיימים 10% אלטרואיסטים, שבהם התכונה הזאת מושרשת על ידי הטבע. וגם בזמנינו ישנן כל מיני תנועות, שנלחמות על ערכים מסוימים של האנושות, על דבקות וחיבור. בזה, כמובן, משתמשים פוליטיקאים וכל מיני נצלנים.

אבל זה לא מה שנועד בטבע כתכלית הבריאה. תכלית הבריאה, זה העלייה מעל לאגו שלנו עם איחוד שבא לאחר מכן. על האיחוד צריך לעבוד, צריך לממש אותו נגד האגו שלנו, לא האגו הטבעי שלנו, אלא האגו שמופיע כאשר אנחנו משתוקקים כלפי מעלה.

הרצונות הגשמיים שלנו תואמים לדרגת התפתחות בהמית. אצל הבהמה הראש והגוף נמצאים ברמה אחת, כלומר הרצונות והשאיפות שלה נמצאים ברמה של צרכים גשמיים, כך הטבע פועל בנו. ואילו אצל האדם הראש הוא מעל לגוף, כלומר המחשבות, החלומות, הרצונות והשאיפות שלו גבוהים יותר באיכות ובחשיבות. בזה נבדלות הדרגות של החי והמדבר.

אנחנו יודעים, שלהתקדם בהתפתחות שלנו אנחנו יכולים רק תחת השפעת הייסורים וכל מיני בעיות שליליות שמופיעות, כאשר הטבע שלנו פשוט דוחף אותנו קדימה, לא נותן להתקיים בשקט ושלווה. באופן מיוחד זה החל להתגלות בצורה ברורה מסוף המאה ה – 20.

rus_o_rav_2013-11-01_lesson_congress_n3_pic14

לכן, עד שהעולם לא נכנס למצב של האגו הגמור, שאותו אנחנו כבר מתחילים להעריך כרע של הטבע שלנו, חכמת הקבלה, הסבורה שחייבים לשנות את הטבע של האדם עצמו, הייתה נסתרת. לא היה בה שום צורך, כי אנשים היו יכולים לעוות אותה, כפי שזה קרה עם הדתות.

במקום ללכת לקראת קירוב לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", שזה הכלל הכי גדול וחשוב בתורה (מה שהבורא דורש מהאדם), כל דת החלה לעסוק במשהו משלה, בכך שטוענת בצורה אגואיסטית שהכול תלוי בביצוע מכאני של הפעולות שלה, וכל מי שעוקב אחריהן ללא עוררין, מגיע לגן עדן, ומי שלא מבצע אותן, מגיע לגיהינום, וכולי. חכמת הקבלה לא מסכימה לחלוטין עם זה ולכן נמצאת בסתירה מלאה עם כל השיטות והדתות למיניהן.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בבולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חכמה לגילוי העולם
לחם טעים מדגנים מלאים
איך להעתיק על עצמי דמות של הנשמה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest