דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / סמוך למדרגה הרוחנית הראשונה

סמוך למדרגה הרוחנית הראשונה

עכשיו, כאשר אנחנו עוסקים בהפצה מיוחדת בקרב המעגלים הרחבים של האוכלוסייה בכל מדינות העולם, הייתי רוצה להעיר הערה אחת רצינית מאוד.

העניין הוא, שהתנועה שלנו לתוך המעגלים הרחבים של החברה צריכה לשאוף רק למטרה אחת – איחוד בינינו, כדי שאנחנו נרגיש ליכוד יותר צפוף בינינו, הכרחיות ונחיצות שלנו אחד בשני.

אם התנאי הזה נשמר, אז אני יוצא החוצה, חיובי, נחוץ ויעיל. אבל אם היציאה החוצה גורמת לפירוד בינינו, מקררת אותנו, מפזרת לכל מיני כיוונים, אז עלינו להפסיק אותה, מפני שהדבר הכי חשוב לנו זה ליצור כזה מרכז קבוצה, שבו אנחנו נתחיל להרגיש את הבורא, אחרת אין שום משמעות בהפצה. כי היציאה לקהל הרחב מתרחשת רק כאשר אנחנו בזה מארגנים כלי רוחני, מקום שבו מתגלה הבורא.

שנים רבות אנחנו למדנו, ובסיכומו של הלימוד הזה, בעבודה בינינו ובהפצה, בצורה די פאסיבית המרוכזת בעיקר להפצת החומרים שלנו באינטרנט, אנחנו עבדנו בתוכנו. עכשיו אנחנו הגענו לנקודת רוויה מסוימת ולא יכולים להתקדם הלאה. אנחנו לא יכולים לדחוס את עצמנו בכזאת צורה שבתוכנו ייווצר חיבור הדדי שבו תתגלה לפחות איזו שהיא הידמות לבורא, כלומר עלייה מעל לאגו שלנו.

נוצרת בעיה: אז איך אנחנו בכל זאת יכולים להתאחד? – דווקא לשם כך אנחנו יוצאים להמונים. כי המטרה העיקרית שלנו היא האיחוד, השגת הערבות ההדדית, כזאת דבקות בתוך הקבוצה שתביא אותנו להידמות והשתוות מינימלית לבורא בדרגה הרוחנית הראשונה.

אנחנו בינתיים נמצאים על הקרקע, מרימים את הרגל, ורוצים לעלות למדרגה הרוחנית הראשונה, אבל לא יכולים, דרושה לנו דחיפה. כדי שידחפו אותנו מאחור, אנחנו יוצאים למעגלים הרחבים של החברה, לספריות, לבתי ספר, לאוניברסיטאות, למוסדות חינוכיים ואחרים רבים, ומתפשטים לרוחב. אנחנו שואפים לקבל מההמונים את הרצונות שלהם להתגבר על כל מיני סוגי המשבר שמתפתחים היום בצורה כל כך מהירה בעולם.

לכן אסור לנו לשכוח שהדבר העיקרי, זה יצירת מרכז הקבוצה שבו אנחנו מצפים להתגלות של הבורא. וזוהי המדרגה הראשונה של הסולם, ההתגלות הראשונה שלו בינינו, בתוכנו.

מה שלא נעשה, באיזו צורה שלא נעסוק בהפצה החיצונית, בכך שמנצלים כל מיני הזדמנויות, אנחנו תמיד צריכים למיין כל פעולה שלנו ולברר אותה מנקודת המבט של התועלת של האיחוד הכללי. רק לאחר מכן אפשר לקבל החלטה, האם כדאי לנו לעשות משהו או לא. האיחוד הפנימי הכללי צריך לקבוע את היציאה שלנו לעולם: את צורתה, את סגנונה, את האפשרויות, את האנשים שיעסקו בפעולות אלה או אחרות.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 17.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפצה לצורך איחוד
להראות דוגמה של איחוד
משיכה אל המרכז

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest