דף הבית / המשבר ופתרונו / מחלות נפש אינטרנטיות

מחלות נפש אינטרנטיות

ידיעה: אמצעי התקשורת החדשים מאפשרים לבני האדם לעבוד, ללמוד, לקבל גישה למידע חדש ולשעשועים בצורה יעילה יותר. אולם האינטרנט והמכשירים הניידים הולידו מחלות פסיכולוגיות חדשות.

תסמונת צלצול פנטום (רפאים) – אצל האדם מופיעות הזיות שמיעה והזיות מוטוריות, נדמה לו שהטלפון הנייד שבכיסו מצלצל או רוטט. זה מתגלה על רקע של לחץ.

נומופוביה – פחד להישאר ללא טלפון נייד, מדאגה קלה ועד למצב של פאניקה.

היפר-מחלה – סחרחורת, חוסר התמצאות ובחילה בעת מגע עם מכשירים אלקטרוניים מסוימים.

דיכאון הפייסבוק – אנשים נכנסים לדיכאון ממגעים ברשת החברתית או מחוסר שלהן. אנשים מפרסמים תמונות וחדשות שמציגות אותם באור חיובי, כתוצאה מכך נוצר הרושם שהחיים שלהם טובים יותר משלך.

תלות אינטרנטית – רצון חולני ותמידי לקבל גישה לרשת, ובזה לדחוק את תחומי החיים האחרים.

תלות במשחקי און ליין – מחלה הורסת, כאשר המשחק שואב את האדם לתוך עולם וירטואלי, זה גורם לדיכאונות קשים ולתשישות פיזית.

היפרכונדריה (הפרעה נפשית) – האדם סבור, שיש לו מחלה שעליה הוא קרא באינטרנט. ביטחון כזה יכול להשפיע בצורה שלילית על הבריאות ולהפוך לסיבה למחלה ריאלית ולא דמיונית.

אפקט הגוגל (Google) – האדם משוכנע ובטוח שאין לו צורך בידע, מפני שכל המידע נמצא במרחק של כמה לחיצות על המקשים. המוח מסרב לזכור מידע, ללא קשר לרצון שלנו, מפני שהרבה יותר קל יהיה למצוא נתונים מאשר לשמור אותם.

תגובתי: האגו שלנו כל הזמן מתפתח ומחפש בהתאם להתפתחות שלו מקורות מילוי יותר ויותר חדשים. לכן כל תחביבי האינטרנט הזמניים הללו ייעלמו, ובמקומם תבואנה השתוקקויות חדשות לגלות את סוד הקיום שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
אין אושר בחיי הפייסבוק
האינטרנט: הראי של האנושות
מאיץ ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest