דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להישאר בדרך הרוחנית

להישאר בדרך הרוחנית

שאלה: זה פוגע, כאשר אדם עובד שנים ופתאום כעבור 12- 13 שנים ואף יותר, עוזב את הדרך הרוחנית.

תשובתי: במקרים כאלה צריך לבדוק, למה האדם לא יכול היה להמשיך לעבוד, מה שימש כסיבה לעזיבתו. יכול להיות שהוא נקלע למצב שהוא חייב לבטל את עצמו בפני הקבוצה, אבל הוא אינו מסוגל לעשות זאת, זה הדבר הקשה ביותר.

שאלה: אבל הוא שמע על זה כל יום במשך 13 שנה.

תשובתי: כנראה שלא שמע. דבר כזה יכול לקרות אפילו לאנשים שנמצאים איתנו הרבה יותר מ- 13 שנה. אני יודע את זה מניסיון בעבודה עם התלמידים שלי.

העיקר זה כל הזמן להתוות לעצמך את המטרה, כל יום לבדוק אותה, לבדוק האם אתה משתמש באותם האמצעים שמובילים אותך אליה. אם כן, אז להסכים למרות הספקות שלך, בניגוד לרצון שלך.

שאלה: אם האדם ניסה, חיפש, היה פה ושם, ואחר כך חזר אלינו, אז הוא בכל זאת צריך להיאחז. אני יודע על עצמי שהדרך שלנו אינה פשוטה.

תשובתי: העניין הוא, שבימינו הדרך הזאת היא כבר לא כל כך מורכבת, מפני שהעולם מראה לך שאין בו מה לעשות. זה דבר ראשון.

שנית, בדרך הזאת כבר הולכים מאות ואלפים.

שלישית, הדרך הזאת היא הגיונית, כי היא פותחת לך גם בשׂכל וגם ברגש את כל השלבים שבהם אתה הולך, את כל החכמה.

והדבר הכי חשוב, זה שבימינו אתה יכול להתחיל לממש את זה באופן ישיר על עצמך. אבל רק בתנאי, אם אתה באמת מבין שהכול בנוי על הקשר בין בני אדם, על החוק "ואהבת לרעך כמוך".

אם אתה מגיע למקום אחר, אתה מייד צריך לבדוק את זה. כי גילוי הבורא יכול להיות רק בתכונת "ואהבת לרעך כמוך", על זה כתוב במקורות. מה נעשה כדי להשיג את התכונה הזאת? האם מתבצעים ההוראות של המורים שלנו? אם הם באמת מתבצעים, אפילו מכאנית נטו, אז אפשר להמשיך לבדוק הלאה. אם לא, אז את כל זה צריך מייד לעזוב.

שאלה: האדם עדיין מחפש איזו תמיכה במצוות מכאניות שאותן הוא מקיים.

תשובתי: זה עניין שלו. אף אחד לא אוסר עליו לעשות את זה. אבל אם אנחנו עובדים למען כל העולם, אז אנחנו כבר לא יכולים להרשות לעצמנו את זה בצורה כזאת, שקיימת בסביבה דתית, ובעל כורחנו לא יכולים באופן כזה דקדקני לקיים מצוות כמו שהן. כי באדם שעוסק בעבודה פנימית, בכל זאת מתרחשת הטיה עם דגש על העבודה הפנימית בהשוואה לחיצונית. זה בלתי נמנע.

אם האדם היה מכיר מבפנים את אותם האנשים שנראים כמקיימים מצוות, היה לו קל יותר להבין, שבפעולות שלהם אין שום דבר. אבל הוא מסתכל אך ורק על המעטפת החיצונית ונדמה לו שיש שם משהו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 29.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה לנו שבעה מיליארד רבי שמעונים?
תפתח הדלת והם יכנסו…
הדרך של הקבוצה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest