דף הבית / המשבר ופתרונו / לעשירים לא אכפת מאף אחד, כך הוכח על ידי מדענים

לעשירים לא אכפת מאף אחד, כך הוכח על ידי מדענים

חוות דעתו של הפסיכולוג דניאל גולמן (DANIEL GOLEMAN): ככל שלאדם יש יותר כסף, ככל שמעמדו החברתי יותר גבוה, כך הוא יותר מזלזל באנשים שנמצאים סביבו, ולכן אנשים פחות רוצים להתלונן בפניו. הזלזול באנשים שהם פחות חשובים, אופייני לכולם. השליטה והמעמד הם דברים יחסיים, מכיוון שכל אחד מאיתנו נמצא בסולם החברתי מעל או מתחת למישהו אחר, לכן במצב אחד, יכולים להתעלם מאיתנו, ובמצב אחר אנחנו מתעלמים ממישהו.

חוסר תשומת הלב מצד העשירים נובע כתוצאה מכך, שהם לא צריכים לפתח את הכישורים התקשורתיים שלם, מפני שאדם עשיר יכול לשלם עבור השירותים, בזמן שהעני פונה לעזרה. בסופו של דבר אנשים עם הכנסה יותר נמוכה, יותר מתאימים לקשרים בין אישיים.

היכולת להבין את הצרכים של האחרים חשובה ביותר לכל פוליטיקאי. ואם הוא אינו מסוגל לשים את עצמו במקום מישהו אחר, הוא לא יוכל לקבל החלטה נכונה לטובת כל הציבור.

התייחסותי: המסקנה המתבקשת היא, חייבים להתחיל את הפצת החינוך האינטגרלי מהשכבות החברתיות הנמוכות. חייבים לצאת אל העם, להראות את השתתפותנו וללמוד להבין באמת את הצרכים של הקהל. לא צריך "לבנות" על האליטות, כיוון שבשל מעמדם הם לא יבינו את העם, על אף מאמציהם. אפשר לסיים את המשבר רק על ידי הרכבת ממשלה מאנשים שמזדהים עם העם, כלומר מאנשים מתוקנים. אחרת, כל אחד שיגיע לשלטון, יתחיל לזלזל בקהל.

ידיעות קודמות בנושא:
חברה אבודה
הטייקונים יעזרו לנו?
להחכים לאחר מכה קטנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest