דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ערש של חיבור עם הטבע

ערש של חיבור עם הטבע

שאלה: אילו שינויים קורים בחיים של החברה האינטגרלית, ועל חשבון מה? מה התהליך שעל האדם לעבור?

תשובתי: כשאנשים מתעלים מעל העקרונות והדעות הפרטיים שלהם, אם הם נכנעים מעט כלפי הדעה של יתר החברה הקטנה בת 10-20 אנשים, הם מתחילים להרגיש בחיבור ביניהם משהו ממוצע, מחשבה, שכל, חיסרון. הם כאילו מעצבים משהו משותף, נוצרת ביניהם דמות משותפת והם מתייחסים אליה כמו לילד שלהם.

ה"ילד" הזה שמתגלה ביניהם מזין אותם בחום, בהתרגשות ובאמפטיה, דבר שבדרך כלל חסר בחיינו הרגילים. ואנשים מתחילים מאוד להעריך את זה, הם מתאספים לקבוצות ולמועדונים אינטגרליים, כדי לחדש בתוכם את ההתרגשות המעניינת והנעימה.

אם לצרף לכל זה גם את הסעודות המשפחתיות המשותפות או סתם פגישות על כוס קפה, אז יהיו מועדונים שלשם אתה מגיע לא כדי להתרברב ולהציג את עצמך לראווה, אלא כאן האנשים מרגישים שהם מיוחדים, זה מרומם אותם, מעלה, מטהר אותם, עושה אותם טובים יותר, חברותיים ורכים יותר. פתאום יותר קל להם לעמוד בבעיות שמתעוררות סביבם: גסות רוח, עוקצנות, מכות, קשיחות וביישנות. הם מרגישים שזה מבריא אותם, מספק להם נקודת מבט יותר רכה על העולם, מרכך בעיות שונות. כשיוצאים אחרי אימון פסיכולוגי כזה, בולטת במיוחד החיוביות. אבל העיקר הוא, שהחל מאותו הרגע והלאה אפשר לפתח משהו בהתאם לסוג החברה.

ישנן חברות שבהן האנשים כבר באמת חושבים כיצד אפשר להתחבר ולהקל בצורה כלשהי את קיומם, הם עושים קניות מרוכזות, מארגנים מחסנים משותפים, נותנים עזרה הדדית. כי חלקם בעלי מקצוע, כמו: שרברבים, חשמלאים, וכולי. ועל ידי מתן שירותים אחד לשני הם מגלים פתאום שיש ביניהם גם מנהלי חשבונות וגם עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים.

בעיקרון, חברה כזאת שמבוססת על העקרונות של עזרה הדדית מינימלית (לא מדובר על בעיות גלובליות גדולות), יכולה להקל בהרבה את חייהם של האנשים. הם יכולים להזמין בנוסף לכך מומחים לחינוך ולהשכלה, יכולים לארגן חוגים לילדיהם. מתגלה כאן שדה פעולה נרחב ביותר. העיקר שהם מרגישים שהחברה הזאת מזינה כל אחד מהם והופכת למקור אנרגיה חיובי.

כך, יחד עם פתרון הבעיות הקיומיות, הם מתפתחים בעצמם בפנימיותם, ואחר כך עוברים בהדרגה לשלב הבא, הם מקבלים תפיסת עולם חדשה, כוח חדש.

אני לא כופה את דעתי על אף אחד, אלא ברצוני שהאנשים בעצמם יגלו אפשרות להתפתח כדבר אחד שלם, לבנות בעצמם גוף אחד ומתוך זה יתחילו להסתכל על הטבע. הם מתחילים להבין שהטבע אינטגרלי ומקושר כאחד שלם. ואם הם נמצאים בתאום עימו, נכנסים לאיזון עימו, קולעים לאותו התדר, הם פתאום מתחילים להרגיש שנמצאים בתוך שדה טוב והעולם באמת חדור בטוב חוץ מהטבע האגואיסטי של האדם. על כך מספרות דתות ואמונות רבות, מדענים שונים, פיזיקאים, פסיכולוגים, וכולי.

והעיקר הוא, שמתוך זה האדם עולה, קיומו נעשה יותר קל, כי נוצרת בו הבנת העולם הנכונה, יחס נכון כלפי הסביבה, כלפי הטבע והחברה. אני מקווה, שבסופו של דבר, זה יהפוך לכלי רציני לשיפור החברתי. כולם זקוקים לזה.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים", 15.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם תחת זווית ראייה חדשה
חבורה של בעלי רצון טוב
קדרה משותפת של מילוי רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest