דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתעורר לפחות בחצי

תתעורר לפחות בחצי

שאלה: מה זאת אומרת "מחצה על מחצה" ביחס לעבודה שאותה אנחנו צריכים לעשות?

תשובתי: האדם חייב להכין את ה"חצי" שלו, ואת החצי השני ישלים הבורא. אבל איך אפשר לעשות את זה? הרי גם בהכנת הרצון שלי אני לא יכול להסתדר בלעדיו.

להכין את החצי שלי, זה אומר להשתדל בכל פעם לגלות את החיסרון והשאיפה הנכונה שלי. הרי אפילו את זה אין לי. אני צריך לחפש היכן נמצא החיסרון הנכון למציאות האמיתית, במקום אותה הבועה השחורה השקרית שבה אני נמצא, כשאני מתאר לעצמי את החיים השקריים שבכלל אינם קיימים ושלאחר מכן ייראו לי כחלום.

איך אני יכול לרצות ולהשתדל להתעורר מתוך החלום העמוק הזה, לקבל איזושהי נכונות מעצמי, כי חוץ ממנה אני לא צריך עוד שום דבר! אבל ללא הנכונות הזאת, אני לא אוכל לקבל את העולם הנאור שמתגלה בסיומו של החלום הזה, כי אני הרי חייב לפתח אליו חיסרון.

האנשים מגיעים ללמוד קבלה כדי לקבל את העולם העליון, עם אגואיזם ענק וגס. לא מגיעים לכאן אנשים נאורים, "רוחניים", שמספיקות להם מדיטציות. מגיעים אנשים שרוצים לקבל ולהרוויח בגדול, לגלות לעצמם את העולם הרוחני. וכאן, זה תלוי האם האדם יוכל לשמוע למה שאומרים לו, לסבול את כל התנאים.

פועלים כאן חוקי הטבע הרוחניים, שאותם אתה לא יכול לשנות לטובת האגואיזם שלך. נאמר שאנחנו צריכים לעשות "מחצה על מחצה", אבל זה לא אומר שיש כאן איזושהי הנחה. האדם חייב לבצע את החצי שלו, ואז הוא יקבל את החצי השני מלמעלה. החצי השני הזה ישנה אותו ויהפוך אותו למשהו אחר לגמרי.

כשהוא מוכן להתהפך בצורה כזאת במאה אחוז, זה נקרא שהוא מבצע את מחצית העבודה שלו. ואז מלמעלה מבצעים את ההיפוך הזה בכל מאת האחוזים. זהו החצי שמוטל על הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תביא את מחצית האין -סוף שלך
להגיע לשיעור כדי להשיג את כוח התיקון
מעשים מובילים לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest