דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתכוננו לשנה החדשה

תתכוננו לשנה החדשה

כדי להגיע למדרגה הבאה שנקראת "השנה החדשה", חייבים להתכונן לתכונת ההשפעה החדשה. והיא מגיעה כאשר האדם רואה ששחור ולבן משתווים, שהם היינו הך, ונמצאים מעל ה"מסך" שלו, מעל הרצון האגואיסטי.

שום דבר לא מפריע לו להשפיע לזולת, שום דבר לא חשוב, הוא אינו מעמיד שום תנאים, העיקר שתהיה אפשרות להשפיע. והזדמנות כזאת יש תמיד.

לכן, ברגע שהאדם מגיע למצב שהוא רוצה רק להשפיע ומסוגל רק להשפיע, סימן שהוא תיקן והכין עצמו למדרגה הבאה, לשנה החדשה.

כל ההכנות לשנה החדשה מסמלות את המוכנות לקבל את העבודה בחושך ובאור בצורה שווה, בכל הרצונות והמחשבות שמתגלים היום במוח ובלב שלנו. וכאשר אנחנו מסיימים את המדרגה הזאת ויכולים להשפיע על פני כל החושך, כי ההשפעה הזאת אינה שייכת לנו, להרגשות שלנו, אז אנחנו מגיעים ל"תפילה שלמה".

רצוני הוא רק לעשות נחת רוח לבורא, כי זה העיקר בשבילי. זאת אומרת, שאני מכתיר את הבורא להיות מלך על כל הארץ, מעל כל הרצון שלי. הבורא הוא החשוב לי ביותר, ונמצא מעל כל הרצונות שלי לעצמי, לא משנה מה הם.

זאת אומרת, שאני מכתיר אותו למלוך מעל כל הרצונות שלי, על אף כל מה שקורה בתוכם. העיקר בשבילי זה לרומם ולהגדיל את הבורא. זה מסמל את תחילת החג של ראש השנה ותפילות המלך שאליו אנחנו מפנים את תפילותינו.

לפני החג, במשך כל חודש אלול עלינו להתכונן לתחילת ראש השנה. אחרת אין ראש השנה, כי ברוחניות אין זמן. אנחנו חוגגים את ראש השנה. החג הזה ירד אלינו כ"ענף" מה"שורש" הרוחני. אבל אם עולים בחזרה מה"ענף" הזה אל ה"שורש", אז אפשר לחגוג את ראש השנה בכל זמן. ברגע כלשהו או ביום כלשהו שיהיה עבורנו תחילת המדרגה החדשה.

בסך הכול יש 70 מדרגות (חג"ת נהי"ם דזעיר אנפין) ועלינו לעלות על פני כולן. ה"מלכות" צריכה להידבק לסולם הזה. ובכל מדרגה מתחילה שנה חדשה, לכן, גם חייו של האדם מסתכמים בשבעים שנה.

מתוך שיעור על פי המאמר "להבין מה שמבואר בשולחן ערוך" מתוך ספר "שמעתי", 04.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חזרה להשפעה
חג לציון המדרגה החדשה
הזכות לאהוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest