דף הבית / קבלה ומדע / טבע / תשכחו משוויון וצדק

תשכחו משוויון וצדק

laitman_2011-05-27_4297_w.jpg

בעולם שלנו לא יכולים להיות צדק ושוויון. הרי אנחנו מלכתחילה לא שווים. אז מדוע אנחנו באים בטענות לאנשים שונים, אם הטבע עצמו יצר אותנו כאלה שונים? ומדוע אנחנו בכל זאת שואפים לשוויון, אם זה מנוגד לטבע?

האחוז האחד של העשירים שולט ב-35% מכל ההון העולמי. 10% מהאנושות הם גאונים, שקדנים ומוכשרים, וכך זה היה תמיד! ללא קשר למדינות, ישנם לא יותר מ-20% של אנשים אמידים. התופעה הזאת ידועה בשם "עקרון פארטו". בנוסף לכך, גם בתוך ה-20% העליונים של החברה ישנם 20% עליונים, וכן הלאה. בסופו של דבר, מי שנמצא בחלק העליון של החברה הוא בעל השליטה וההשפעה הגדולים ביותר. טבעי הדבר, שהתופעה הזאת מנוגדת למדדים ה"ממוצעים" בהתפלגות גאוס.

וכדי שלא נחשוב שזוהי תוצאה של האגואיזם שלנו, אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא יוצרים בעצמנו את היחס הזה, אלא מקבלים אותו מהטבע. זה קיים גם בפרצוף הרוחני (בנשמה), שבו כמות מזערית (גם אנחנו אומרים 20%, "על פי הרב"ש", על אף שמדובר בהרבה פחות מכך) הולכת למילוי (ל"תוך" של הפרצוף), וכל השאר נשאר למעשה ריק (סוף הפרצוף), עד כדי כך, שבמקום כל ההיקף אנחנו ממלאים רק קו דק (קו אין סוף).

אבל בתוך הקו הזה, לפי מידת החיבור של היחידים, מתחיל תהליך של אינטגרציה (קבוצה), ואז, בדרגת ה"בהמה" כל אחד מקבל לפי צרכיו הנבונים, ואילו כל המילוי העליון מגיע לרצון הכללי. ולכן בכלל לא עולה השאלה של שלטון וחלוקה!

אבל בעולם שלנו זה נאיבי לדרוש שוויון וצדק, מפני שחוסר השוויון והצדק נקבעו מלכתחילה על ידי הטבע, כדי לאלץ אותנו לעלות, על מנת שנתקן את חוסר השוויון הטבעי הזה בדרגת ה"אדם".

ידיעות קודמות בנושא:
למה אנחנו לא יכולים להירגע
חלוקה צודקת – אף אחד לא מקבל כלום
מהו שוויון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest