דף הבית / אקטואליה / תשובה לטרור, חלק א' – הנשק הסודי של האחדות

תשובה לטרור, חלק א' – הנשק הסודי של האחדות

שאלה: אתה טוען שהאמצעי היחיד שמסוגל לסלק את הטרור, זה חיבור ואיחוד של העם היהודי לפי שיטת חכמת הקבלה. האם זה אומר, שבמקום חיילים אנחנו צריכים אנשים דתיים שלומדים תורה?

תשובתי: בעל הסולם מסביר מה ההבדל בין אלו שלומדים את התורה במובן הדתי הרגיל, ואלה שלומדים את החלק הפנימי והאמיתי של התורה, כלומר את חכמת הקבלה, שבזה הם מתקנים את העולם. לא מדובר על קיום מצוות גשמיות, אלא על המצווה העיקרית של התורה, על אהבת הזולת, אהבת כל עם ישראל. העבודה העיקרית היא בכוונה. בעל הסולם מחלק את כל עם ישראל, לאנשים חילוניים ולאלו שקשורים לכוח העליון. האחרונים מתחלקים לאלו שעוסקים בחלק הפנימי של התורה, כלומר בחכמת הקבלה, ולאלו שעוסקים במצוות גשמיות. כשמדובר על שיטת האיחוד של עם ישראל, אז מדובר רק על הכוונה הפנימית, ולא על מצוות גשמיות.

שאלה: אתה לא חושב שיש פתרון הרבה יותר פשוט: לסגור את עזה וכל הטרור ייפסק?

תשובתי: אני לא מומחה לאסטרטגיה צבאית, אבל אני יודע רק דבר אחד: אפילו אם יהיו ברשותנו כל כלי הנשק וכל הכסף שבעולם, ובשאר העולם לא יישאר כלום חוץ משנאה כלפינו, גם אז לא נוכל לספק לעצמנו ביטחון. כי השנאה כלפי עם ישראל מוצתת מלמעלה, כדי לכוון את כל הבריאה לדבקות עם הבורא. ולכן כל הפעולות במסגרת העולם הזה: כלכליות, חברתיות, צבאיות, לא יעזרו. חוץ מפעולה אחת: הכוונה שלנו לאחד את כל עם ישראלבראש תהליך האיחוד הזה צריכה לעמוד קבוצה שמוסיפה לו כוונה נכונה: לעשות נחת רוח לבורא, כלומר לממש את הרצון שלו ליהנות לנבראיו. ולשם כך אנחנו צריכים לפנות לכל האנושות ולחבר אותה עם הכוח העליון, כמו שנאמר: "ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים".

מתוך שיעור על המאמר שפרסמתי ב-Ynet "תשובה לטרור – חיזוק יסודות העם", 5.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest