דף הבית / כלכלה / תשובה לטרור, חלק ז' – סוללה עם שני קטבים

תשובה לטרור, חלק ז' – סוללה עם שני קטבים

הערה: אומרים שאם ההתפתחות הכלכלית תספק לכל אחד רמת חיים שווה, אז זה יאחד את העם. כי תיעלם התחרותיות שגורמת לפירוד.

תשובתי: עוד לא ראיתי אף פעם שעושר מביא לאיחוד, חיי רווחה מפחיתים במקצת את השנאה ההדדית, אבל בצורה מאוד יחסית, מפני שהאגו של כל אחד בכל מקרה יחייב אותו לקנא באחרים. אם לכל אחד תהיה הכנסה של מיליון דולר בחודש, זה לא יעזור לנו לאהוב זה את זה. כל אחד רק יבנה לעצמו גדר עוד יותר גבוהה סביב הנכסים שלו. באף מקום עוד לא קרה שהשוויון הביא לאיחוד, ושוויון הוא בכלל בלתי אפשרי, מפני שלאדם אגואיסטי תמיד יהיה נדמה שאחרים קיבלו יותר. שיוויון אפשרי רק במקרה שלוקחים לכולם את הרכוש ומושיבים אותם מאחורי סורגים, ומחלקים לכל אחד 400 גרם לחם ביום. אז נרגיש את עצמנו שווים. כל הרעיונות האלה מבוססים על אי ידיעת הטבע האגואיסטי שלנו, מצב הרווחה אינו מבטיח יחסים טובים בתוך החברה. אתה יכול לבקר בלוס אנג'לס, באזור היוקרתי ביותר של בוורלי הילס, בו חיים האנשים העשירים ביותר, ולהיווכח באיזה יחסים הדדיים הם נמצאים ביניהם.

שאלה: אז מה כן יכול לאחד את העם?

תשובתי: כוח האיחוד נוכח בטבע, בכל הדרגות שלו. בעולם הדומם, הצומח והחי פועלים שני כוחות: חיובי ושלילי. ורק בדרגה האנושית אין שום דבר חוץ ממינוס. איפה הפלוס שלנו? למה אנחנו לא מסוגלים לעשות מעשים טובים, לא כאלה מעשים "טובים" שבזכותם אנחנו מקווים להרוויח עוד יותר לעצמנו, אלא לגמרי ללא רווח עצמי? באדם אין כזאת סוללה שבה יהיו שני קטבים: פלוס ומינוס, הוא מנוהל בכוח שלילי אחד. זוהי הייחודיות של האדם, כי כל שאר הטבע, הגוף שלו עצמו וכל העולם הסובב אותו, מנוהלים בצורה מאוזנת, על ידי פלוס ומינוס.

אנחנו חייבים להפיק את הכוח החיובי הזה מתוך הטבע, כדי שהוא יאזן את הטבע האנושי. אחרת אי אפשר יהיה לעשות שום דבר. האגו האנושי הוא המקור היחידי של כל הרע שבעולם. את זה לא טוענת רק חכמת הקבלה, אלא גם אקולוגים וכלכלנים. אז איפה נוכל לקחת את הכוח החיובי והטוב, כדי לאזן את האגו שלנו? אחרת אנחנו נידונים לכליה, כי אנחנו מתקדמים להשמדה עצמית. אבל ישנה שיטה והיא חכמת הקבלה, שמסוגלת לתת לנו את הכוח החיובי שיאזן את הכוח הרע. כל העולם זקוק מאוד לזה: כל ממשלה, כל עם.

מתוך שיעור על המאמר שפרסמתי ב-Ynet "תשובה לטרור – חיזוק יסודות העם", 5.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest