דף הבית / יחסים / תשובה לטרור, חלק ד' – מעיין של טוב

תשובה לטרור, חלק ד' – מעיין של טוב

הערה: בעם ישראל אין ולעולם לא תהיה שום אחדות, הגיע הזמן להתעורר מחלומות הילדות הללו. הקריאות שלך לאחדות, זה לא יותר מאשר תעמולה. עם ישראל הפך להיות מפורד כל כך שאין כבר דרך חזרה.

תשובתי: בוודאי, כי הפירוד בעם נמשך כבר אלפיים שנה. בית המקדש נחרב דווקא בגלל שנאת חינם. אין בינינו שום קשר, רק עוינות וניכור. ואנחנו אפילו לא מרגישים עד כמה נורא הפירוד שלנו, כי אלפיים השנים שחלפו, הסווּ את השנאה שאנחנו כבר לא מרגישים שאנחנו שונאים זה את זה. השנאה נובעת מזה שיצאנו מעמים שונים שחיו בבבל העתיקה. בקרב הבבלים השנאה הזאת התגלתה בצורתה הקריטית והקיצונית ביותר, אבל אז הבנו שאין ברירה וחייבים להתאחד. ולכן התאספנו סביב אברהם אבינו, שנתן לנו את שיטת האיחוד.

אותו הדבר קורה גם היום: אנחנו חייבים ביחד לממש את שיטת אברהם. אבל אני שמח שעם ישראל הבין את השנאה הפנימית הזאת, וראה את מצבו האמיתי. אנחנו שונאים זה את זה ומרגישים את עצמנו מרוחקים, אין בינינו שום השתתפות הדדית, ואין כוח בעולם שיכול היה לתקן את מצבנו. זה טוב, שהאמת הזאת התגלתה לנו. סוף סוף הפסקנו לרמות את עצמנו ולספר בהתלהבות על הידידות יוצאת הדופן ששורה בעם שלנו. אני יכול להוסיף עוד הרבה הוכחות משכנעות, עד כמה זה לא ריאלי להשיג שום אחדות בעם ישראל, על ידי אותם האמצעים העומדים לרשותנו. כל החלומות על כזה איחוד הם חסרי שחר, טוב שיש אנשים שמבינים את זה.

אבל יש עוד אמצעי אחד להשגת האחדות, עליו אנשים לא יודעים, ואני שמח לגלות להם אותו. אם אנחנו יוצרים איחוד מסוים בהתאם לעצות המקובלים, אז אנחנו מרגישים עד כמה הצורה הזאת היא יעילה, וכיצד הפעולה הזאת מולידה את כוח האחדות. אנחנו מעוררים את מקור האחדות מבפנים, כי הוא הרי קיים בטבע. בטבע קיים הכוח החיובי! אנחנו רק צריכים להידמות לו, ואז הוא יפרוץ לתוך העולם הזה ויתחיל לנבוע מתוך האדמה כמעיין של טוב.

מתוך שיעור על המאמר שפרסמתי ב-Ynet "תשובה לטרור – חיזוק יסודות העם", 5.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest