דף הבית / אהבה / תשובה לטרור, חלק ב' – חינוך כלל ארצי ולא אוטופיה

תשובה לטרור, חלק ב' – חינוך כלל ארצי ולא אוטופיה

שאלה: איך אתה מתכוון לאחד את העם, אם 40% מהחיים במדינת ישראל מאמינים בביאת המשיח, 40% מאמינים שאפשר להגיע לשלום עם איראן, עם דאע"ש ועם הפלסטינים ו-20% שונאים אותנו וחולמים לזרוק אותנו לים? זוהי מחשבה אוטופית שאפשר להגיע כאן לאיזה איחוד.

תשובתי: בוודאי שהאיחוד הוא בלתי אפשרי, עם כל הפירוד והפילוג שקיים בעם וכל אחד נפרד מהשני. ולכן אנחנו מדברים על כך ש"על כל פשעים תכסה אהבה", הערך הזה יהפוך לבסיס של החינוך הכלל ארצי החדש. אנחנו מקבלים את האנשים כמו שהם, ללא כל דיכוי. ורק בזכות החינוך, אנחנו נביא אותם להבנה שהאיחוד נחוץ לנו מעל לכל ההבדלים. טוב מאוד שעם ישראל זו לא מאסה אפורה, וטוב שיש בו המון זרמים ודעות שונות. העם מבעבע, רותח משנאה וכעס, ולא צריך לכבות ולטשטש את זה כמו בכל השיטות האחרות. צריך ללמוד כיצד לבנות מעל לכל ההבדלים האלה קשר הדדי, יציב ומוצק עד לאהבה ממש.

למרות שאתה שונא את בני האדם שמסביבך בגלל משהו, אבל אתה חייב לאהוב אותם. צריך ללמוד כיצד לשלב אותם זה עם זה, ולבנות בתוכך אהבה באותו המקום של השנאה: אהבה כלפי האחרים, כלפי הבורא וכלפי עצמך. באופן כזה, אנחנו מחברים את שני העולמות, אנחנו שונאים כל מה שלא שייך ל"אני" שלנו, ולכן חייבים להתחיל להתקשר לְמה שהפוך לנו. בזכות זה אנחנו בונים כלי להשגת העולם העליון. אי אפשר לעשות שכולם יהיו כמוך, שיהיה לך נוח להתחבר איתם. אתה צריך לאהוב את האחרים, לא בגלל שהם דומים לך, אלא בגלל שיש לכם מטרה משותפת: להיות עם אחד, לנצח את האויבים, למצוא פתרון לחיים.

איך אפשר להשיג כזה איחוד מעל לאגו שלנו? לשם כך ישנה שיטת עבודה במעגלים, איפה שאנחנו יכולים לייצר כוח מיוחד שלא קיים בכל אחד מאיתנו בנפרד. אבל אם אנחנו מתחברים ומתאחדים בהתאם לחוקים מסוימים, שנערכו על ידי המקובלים, אז אנחנו מייצרים בינינו את כוח האיחוד, למרות כל ההבדלים שלנו. הכוח הזה עוזר לנו להשיג איחוד מעל לשנאה, ולכסות את כל הפשעים באהבה.

מתוך שיעור על המאמר שפרסמתי ב-Ynet "תשובה לטרור – חיזוק יסודות העם", 5.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest