דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / תרפיה רוחנית להמונים – השלב הראשון

תרפיה רוחנית להמונים – השלב הראשון

אנחנו מתחילים היום להפיץ את חכמת הקבלה בהמון, כדי שהאנשים יבינו שצריך ללכת אחרי היחיד, כלומר אחרי הבורא.

עד עכשיו עסקנו בהפצה ליחידים: רק למי שיש לו נקודה שבלב. פנינו לאנשים שכבר התעורר בהם הרצון הרוחני. הם הרגישו תגובה פנימית והגיעו אלינו, מילאו את הקבוצות ויצרו קבוצות חדשות. אם הנקודה שבלב של האדם התגלתה במידה זו או אחרת, הוא איתנו.

לפי מה שאני רואה ומרגיש היום, יש כבר מיליונים של נקודות כאלה בלבבות. למשל, בזמן ביקורי האחרון בטורונטו, פגשתי אנשים בצורה מקרית וגיליתי שהם יודעים עלינו, ולא רק יודעים, אלא צופים בערוץ שלנו באינטרנט.

אך אלה עדיין בודדים ולא מסות. המסות בכדור הארץ הם כמה מיליארדים. אז כיצד עלינו לפנות אליהם? – אנחנו יכולים לפנות רק ל"בטן" שלהם, לרצון הגשמי שלהם. אסור לספר להם על הבורא ועל המטרה העליונה.

"בורא?", הם יגידו, "– טוב מאוד, תביא".

כזה הוא רצון האדם, והוא פשוט אינו מבין אחרת. ולכן אנחנו מדברים עם המסות על המשבר הגלובלי, על החינוך ועל הבריאות, על האקולוגיה, על הסיבות לאסונות, מדוע העולם הפך להיות כל כך בלתי-צפוי, על מה שיקרה מחר. אנחנו פונים לרצונות שלהם שדורשים ביטחון ומילוי.

ואנחנו מדברים לא על חכמת הקבלה אלא על המערכת, על הגישה, על השיטה שיכולה להציל אותנו. במה היא מסתכמת? – בחיבור, שמביא את האנשים להיות בהתאמה עם הטבע.

עבורנו הטבע והבורא הם אותו הדבר, אך המסות אינן רוצות לדעת על כך. עבורם כל הדברים הנעלים הם מיסטיקה, הם זקוקים לגישה רציונלית. הטבע הוא גלובלי ואינטגרלי, אנחנו אומרים, ויש לו תוכנית. הוא פיתח אותנו עד עכשיו וממשיך לפתח אותנו הלאה. באיזה כיוון? – הוא מוביל אותנו לכך שגם אנחנו נהפוך לגלובליים ואינטגרליים כמוהו.

אז מה עלינו לעשות? – רק דבר אחד: להתחבר! אנחנו חייבים להתחבר, כל האנושות צריכה להפוך לאחד. בואו ניגש לעניין, בואו נתחיל להתלכד, בואו נתחיל להתחבר לאחד.

כאן אנחנו מגיעים לרגע שעליו דיבר בעל הסולם כשתיאר את השקפתו של מרקס וחוסר הצלחת הסוציאליזם ברוסיה. כשנתחיל להתחבר, אנחנו נרגיש שכדי לממש את התוכנית חסר לנו הכוח הפנימי, הכוח היסודי של הטבע, הכוח העליון. ואז נדרוש שהוא יגלה לנו את החיבור שלנו, שאיננו מסוגלים להגיע אליו בעצמנו.

בינתיים אנחנו מספרים למסות על חכמת הקבלה, מבלי להשתמש במילה הזאת, כשאנחנו פועלים בגבולות הגישה המדעית והסבר המצב הנוכחי בעולם. אנחנו מדברים על הסיבות והתוצאות של המתרחש, כדי להכין מראש את התרופה למחלה. זו תהיה ה"מנה" הראשונה, האמצעי הראשון של הטיפול המקיף, שיאפשר לאנשים להבין בשלב הראשוני מה מצפה להם. בזכות זה הם יתחילו להתקדם קדימה, כשהם רוכשים בכל צעד הבנה אחרת והרגשה אחרת.

אנחנו מקרבים את האדם למטרה בשלבים. הרי בשביל זה הוא צריך לעזוב את המצב שבו הוא היה נמצא. וזה לא קל.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 08.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אושר של חתולים
תן להם לרכוש ניסיון
ללכת אחרי הרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest