דף הבית / המשבר ופתרונו / תרופה למחלה שפועלת תמיד

תרופה למחלה שפועלת תמיד

שאלה: בפוסט שלך ב"סנוב" כתבת: "…הגיע הזמן להשתמש בתרופה שפועלת תמיד, שתרפא את המחלה אחת ולתמיד. תרפא מערכתית, בכך שתאזן את הכוחות שפועלים בנו ותאפשר לפקח עליהם בצורה נבונה…" האם יש בטבע תרופה, מלבד השמדה כוללת של כל האנושות?

תשובתי: …כן, בטבע ישנה תרופה לתיקון של הטבע שלנו, אבל עלינו להשתמש בתרופה הזאת בחכמה, אחרת הטבע לא ישמיד אותנו, אבל יוביל אותנו באמצעות ייסורים שונים להכרח להשתמש בתרופת התיקון של עצמנו. שיטת התיקון של הטבע שלנו נקראת חכמת הקבלה. השם הנפוץ שלה הוא שיטת החיבור והאיחוד.

היא מסתכמת בכמה פעולות פשוטות: אנשים מתיישבים במעגל בין 5 ל – 10 אנשים. אין צורך לערוך הכרות, זה מסיח את הדעת, וגם אין לזה קשר למטרה. המנחה מסביר את השיטה, וכולם עוקבים אחריו. כל אחד משתדל לבטא את עצמו בצניעות, בשקט, פחות מאחרים במעגל. כל אחד משתדל לתאר את האחרים במעגל כבעלי תכונות טובות ממנו, כביכול גבוהים ממנו. כל אחד משתדל להתייחס לכולם כשווים. כל אחד משתדל לתאר לעצמו שכולם משתוקקים למרכז המעגל, לקשר של כולם בנקודה אחת. כולם מנסים להשיג הרגשת איחוד, עד לאיבוד הרגשת האני ממש. מנסים להרגיש חום וכוח שמתגלה במרכז הקשר בין כולם.

במידת הישנות של תרגילים דומים, הכוח הזה יתגלה יותר ויותר ויהיה מורגש יותר ויותר קרוב ומובן. בהדרגה כל אחד יוכל בעזרתו לאזן את התכונות והדחפים האגואיסטיים שלו. באופן כזה הוא יוכל לחקור את הכוח הטוב שמתגלה על עצמו, בשיתוף עם החברים למעגל לדון  ולמעשה ללמוד ולחקור את התגלותו בכם.

זהו גילוי הבורא לנבראים בעולם הזה. לימוד וחקירה של התופעה הזאת על עצמנו, זה תהליך ממושך המגלה לאדם את העולם הפנימי שלו. בהיותנו מורכבים מכוח אחד, אגואיסטי, בלעדי אותו כוח לא יכולנו להרגיש היכן אנחנו נמצאים ומה אנחנו מהווים בפני עצמנו. אבל ברגע שמתחיל להתגלות הכוח השני, מתחילה להתגלות בנו הדמות שלנו ושל העולם שלנו, זה כבר נקרא נשמה ועולם עליון.

שיטת הגילוי, חכמת הקבלה, מסבירה לנו את המצבים שאנו עוברים ואיך עלינו לכוון את עצמנו להעמיק בגילוי העולם החדש. החלק הזה בחכמת הקבלה נקרא "עבודה פנימית". אלו מצבים אנחנו עוברים, כיצד הם מתגבשים בתוכנו, איך אנחנו יכולים לנהל אותם וכולי. זוהי למעשה חכמת הקבלה עצמה. בדומה לפיזיקה או כל מדע אחר, היא מסבירה לנו על השילוב בין שני כוחות, הכוח הטבעי האגואיסטי והכוח שנרכש במעגל, האלטרואיסטי העליון, וכן על כל מיני שיתופי פעולה הדדיים אפשריים ביניהם. ההבדל הוא רק בזה שהלימוד והחקר נעשה על האדם עצמו, ולא על אובייקט חיצוני. לכן זה מתגלה רק לך ולא לאף אחד אחר פרט לך. המשתתפים במעגלים האלה מחליפים התרשמויות ועוקבים אחר ההתאמה שלהן בספר הלימוד. כל זה נלמד במסגרות של האקדמיה הבינלאומית שלנו לחכמת הקבלה.

ספרי לימוד בחכמת הקבלה נכתבו לאורך אלפי שנים, זה נקרא "סודות הלימוד היהודי". זה נקרא סוד, לא מפני שמסתירים אותו, אלא מפני שהוא מתגלה במאמץ מעשי של האדם עצמו. למרות שגם הדבר האחר הוא נכון, רק שבימינו, דווקא בגלל שהאנושות השיגה את סופה של ההתפתחות האגואיסטית, חכמת הקבלה מתגלה לכל בני האדם. לפני כן פשוט לא היו אנשים מאוכזבים בחיים שהשאלה על משמעות החיים, באמת עניינה אותם.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest